Inlägg från: lyckligmamma |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma

Traderatråden nr 16

MejaKiZnic skrev 2010-03-20 23:19:46 följande:
    www.tradera.com/kavat-vinterkanga-stl-22-aukt...Ett nattfyndLung och billig kväll =) nu vill jag se massa ninjor imorgon allt ligger lågt hos mig heja hejaGod natt"
    Vilket bra fynd
  • lyckligmamma
    BebeonBoard skrev 2010-03-21 08:45:16 följande:
    God morgon!Jag mailade dem och frågade om det var äkta jackor, enligt dem är det andrahandssortering. Efter deras svar har jag hittat massor med information på nätet, de flesta hävdar att det är en bluff och att jackorna skickas från Kina. Hm, det blir nog att köpa i affär, kommer nog inte att vara lätt att hitta en nu.
    Oki oki Det är nckdelen med Tradera. De som säljer kopior på märkes, gör att andra inte vågar buda.
  • lyckligmamma
    Pink Muffin skrev 2010-03-21 08:44:57 följande:
    Inte särskilt förvånande... Tror jag satsar på ett par riktiga på hemmaplan istället. Fast till barnen kanske man skulle slå till!
    Sålde inte Rusta converse billigt innan förra året?
  • lyckligmamma
    Pink Muffin skrev 2010-03-21 10:41:22 följande:
    Aha, missade jag... Köper gärna äkta till mig själv, men till barnen känns det inte lika viktigt. Fördelen med irl-shopping är ju dock att man kan prova...
    Ja det avr till vuxen. O de får inte sälja fake eller hur Ibland  har man tur
  • lyckligmamma
    Viktorsmamma skrev 2010-03-21 11:30:01 följande:
    oj, jo det lät lite mycket
    helt sjukt föe en sån jacka
  • lyckligmamma

Är inte 24 kr lite dyrt för en vanlig dvd film? Jag brukar skicka för 12 kr

• lyckligmamma
    kg8 skrev 2010-03-22 18:29:35 följande:
    Hej. Jag måste få fråga er en sak, ni som verkar vara experter . Jag handlar sällan på Tradera men har börjat kika mer o mer där. Förra veckan köpte jag ett silikonfodral till en I-phone, väger ingenting men ändå var frakten ställd till 49:-Jag tänkte inte så mycket på detta förrens paketet kom idag, ett vanligt kuvert med två vanliga fem kronors frimärken på.Jag känner mig lite lurad som betalade så mycket för frakten, är jag lurad?
    Står det en summa på frakten på tradera, så måste man betala det. Det finns ingen regel på hur mkt man får ta för frakt tyvärr.
  • lyckligmamma
    AochJsMamma skrev 2010-03-22 18:34:24 följande:
    vet vem du menar, han gör så... trist men sant
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-22 18:34:31 följande:
    ja du är lurad-tyvärr...buda aldrig om du inte accepterar frakten. Du kan ju testa kontakta säljaren men risken är det är en idiot som säger "skyll dig själv". Har du tur är det en seriös person som kompenserar dig.
    Hur får ni till texten där nere???

(tex stolt mamma....)
  • lyckligmamma
    kg8 skrev 2010-03-22 18:36:22 följande:
    Äh strunt samma, det är ju ingen jättesumma men lite trist bara. Omdömet kommer inte bli så positivt iallafall
    vem handlade du av?
  • lyckligmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-23 13:32:57 följande:
    Åh vad tröttsamt. Andra auktionen jag får hem nu som tar 24 i porto å så sitter det bara frimärken på för 12. Inga stora pengar ju men det är ju bara så irriterande tycker jag.
    Samma här. Betalade en dvd film 24 i frakt, de hade frankerat med 12. Är det verkligen värt att  tjäna pengar  på det här sättet? o småsummor dessutom-. Jag hade skämts som säljare då
  • lyckligmamma

Ska faktiskt lägga ut ett par auktioner ikväll. har inte gjort det på ett par månader-. Har glömt bort spänningen

Svar på tråden Traderatråden nr 16