• ominte

Traderatråden nr 16

Raira skrev 2010-04-17 08:45:13 följande:
    jag ska inte lägga ut något mer på tradera . jag råkar bara ut för idioter som ångrar köp , tror att kläderna som sälj begagnat ska vara som nya och de som synar kläder med lupp och hittar inbillade fläckar . Va f**** jag betalar mer i frakt än vad varan går ut för . nej nu köper jag bara från ocj med nu . Barnen skläder får samlas på hög tills de själv får barn om 20 år
    Oj vad trist! JAg har än så länge inte råkat ut för något sådant tack o lov men jag förstår att man ledsnar!
  • ominte
    Tensia skrev 2010-04-17 21:31:40 följande:
    ingen som vet hur jag ska göra
    Har hänt mig ett par gånger..Lägg till i objektsbeskrivningen så har du gjort vad du kan.
  • ominte
    Pixxi skrev 2010-04-17 16:38:53 följande:
    Funderar på om man ska lägga in i alla auktioner att posten kommer vara försenad. Inga flyg går eftersom det ligger ett askmoln och all post går med båtar. Så även om jag postar samma dag så kommer den nog inte fram förren några dagar senare. Hmm... staplarna kommer åka ner. Nej... jag vet inte vad jag ska göra. Men det får nog bli som det blir
    OJ! HAr jag inte tänkt på...Man kan lägga in det i vinstmailet kanske? Jag mailar alltid mina köpare att jag postat paketet så de iaf vet att jag har fått iväg det!
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-04-17 22:36:03 följande:
    Känns som om det är läge att maila och tipsa om att ta bort reservationspriserna.. Stackars. Tydligen med nya prislistan kostar det 25 kr per auktion. Hon går ju tokback..
    Usch ja, gör det. JAg fick ont i magen, stackars säljare..
  • ominte

Fick just ett mail från en tjej som köpt ett amningslinne (BOOB) av mig. Hon skriver att hon är jättebesviken och att linnet knappast är vitt längre utan grått.
    Skrev i annonsen att det var gulnat vid ärmarna och ett par svaga fläckar. Att det skulle vara grått kan jag inte hålla med om, däremot kanske inte kritvitt som det är när man köper det.
    Därför också hade jag ett lågt köp-nu-pris (80 kr).

Hon skriver att hon inte kan tänka sig att ha på det och frågar hur vi ska lösa det.
    Skriver ju i mtit PM att jag inte har återköp men vill ju inte heller att ett negativt omdöme så jag funderar på att be henne skicka tillbaka det. Ska JAG stå för frakten (12 kr) och emballaget också?

• ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-04-23 11:28:41 följande:
    Japp eftersom auktionsbeskrivningen är felaktig
    Varför är den felaktig? Att jag inte skrev att den inte är kritvit? JA det kanske jag borde ha gjort men det är inget man märker tycker jag eller något som faktiskt stör! Den är knappast grå eller helt oanvändbar som hon säger?!
  • ominte

Det är ju en tolkningsfråga hela tiden...
    Något som jag anser vitt kanske du tycker är beige eller gult.

Nu har jag mailat henne att hon får skicak tillbaks det ialla fall så löser vi det på den vägen. Ger hellre bort linnen till någon kompis sen

• ominte
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-23 13:47:07 följande:
    Goddagens!Kom på att jag måste ju lägga ut min bb bärsele här snart också. Det verkar ju som om man kan få lite pengar för en sån. Auktionerna jag la ut igår går hyfsat tycker jag. Fått 6 köp nu redan och 2 bud vilket är gött Blir ju inte lika många bud då man inte lägger ut på 1 kronas.Fick hem ett par tunikor jag köpt till mig själv. Jättefina! Glad att jag köpte dem på tradera, brukar inte köpa till mig själv annars men när de var så fina och såg inte mycket använda ut så kan man ju lika gärna köpa lite beggat till sig själv också
    Köper nästan alla mina kläder begagnade och av dem väldigt många på tradera
    Där är jus å man hittar allt ovanligt! Och billigt
  • ominte
    Mrs B skrev 2010-04-23 21:53:49 följande:
    HJÄÄÄLP! Hej, hej och snälla hjälp mig! Jag har sålt en windstopper och skulle packa den idag. Ville snygga till den "det sista" och använde en sån där kläd-roller (eller vad de nu kallas), varpå en bit av pappret med klister på lossnar och klistrar sig fast som berget på fleecen. Och klistret går inte bort!! Den har tvättats igen och det blev en aning bättre... Men verkligen inte tillräckligt bra för att skickas! Snälla, vet någon hur man kan få bort klister från fleece? Utan att förstöra den? Sorry, det blev lite långt... Men buhu, vill ju kunna fixa den och skicka iväg den!
    Prova att lägga den i frysen? Det är iaf tricket man använder för att få loss tuggummi!
    Gud så jobbigt, hoppas det går bort..
Svar på tråden Traderatråden nr 16