• h80

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-04-14 18:46:54 följande:
    Nu hade jag nog inte vågat..Själv kom jag på mig själv med att leta sommarkläder idag Klart du kan!
    Vad ska man sätta då? Den funkar ju som sommarjacka också (hoppas jag eftersom jag köpte en ny till dottern idag {#lang_emotions_smile} )
  • h80
    Smultronhjärta skrev 2010-04-14 19:23:14 följande:
    Supersvårt..Men iaf något som känns lagom safe!Skaljackan är hos oss enbart en vår/höst jacka har jag märkt även om den såklart funkar sommartid också Sen tror jag att många vid det här laget har köpt sina vårkläder..Sommar använder vi mest WS och Mololurvar...
    hmm, kanske ska vänta till hösten istället
  • h80

har lagt ut en hel del ikväll, men inte ett enda bud.........tråkigt

• h80
    Scruffy skrev 2010-04-15 08:32:08 följande:
    Hjälp, hur ska jag reklammera varan.Jag vann denna auktion förra veckan.www.tradera.com/-SUPERFIT-sneaker-gympa-sko-storlek-25--auktion_34 0161_110247537Igår hämtade jag skorna och tänkte, kanon då kan min son ha dem idag.Öppnar försändelsen.Under skorna står det 26. Nej det går inte.Tar jag ut innersulan och mäter den så mäter den 16,5 cm, inte 15,5 som det står i annonsen. Håller jag mätstickan skon så kan man få det till 16.Hon har ju skrivit både fel storlek och mått i annonsen.Jag ska fixa bildbevis på detta.Blev förövrigt besviken så det fanns massa sand i skorna.Med grundproblemet är att skorna är alldeles för stora. Jag ska skicka foton på detta till säljaren, men kan jag begära återköp? Eller vad ska jag göra???
    maila henne o säg att vill ha återköp, det borde ju inte vara några problem
  • h80
    Pildi skrev 2010-04-15 12:34:00 följande:
    Jag tycker att Småfolk går inte speciellt bra på Tradera.. jag har en body ute i str.86, auktionen går ut om ca 24 timmar och den är på 34 kr...inköpspriset var ca 249krMen visst den är använt.  Jag gillar såna annonser där säljaren skrivet "använt max 2 gånger" och tittar man på övriga annonser så står det på alla samma beskrivning..he he Man undrar om ungen gick naken ??
    jag skriver ofta att det endast är använt 1 eller 2 gånger. O det är det. Min dotter har alldeles för mycket kläder o hinner inte använda hälften av det. Det är därför jag säljer det. :)
  • h80
    Stormis skrev 2010-04-15 14:58:36 följande:
    Jag räknar med att det är onamnat om det inte står så om det störde mig hade jag påpekat det för säljaren. Känner dock inte att det är skäl för tex återköp, men om man påpekar det kanske det står nästa gång istället .Själv sitter jag och muttrar för att jag sålde ett par byxor för 2 mån sen för 300 kr. Köparen lovade och lovade och lovade att betala och jag gick med på att vänta för att vara snäll, men nu ville jag inte vänta längre, satte neg och la ut annonsen igen. Och T vägrar kreditera den eftersom det gått mer än 30 dagar. Hur surt är inte det, liksom 20 kr EXTRA till dem, har höga räkningar som det är . Så där fick man för att man ville vara en schysst säljare. Tack för den T!
    det har jag också råkat ut för, så irriterande.
  • h80

99 bud, hoppas jag kommer över 100 ikväll {#lang_emotions_smile}

• h80
    Lilla flodhästen skrev 2010-04-15 19:59:50 följande:
    Hej tråden!Läser flitigt men brukar inte skriva. Har ett problem som jag hoppas någon vill hjälpa mig med.Tänkte lägga ut ett babygym på tradera men blir inte klok på fraktkostnaden När jag kollar på avslutade annonser anger många 59 kr med schenker men maxlängden på schenker är ju 70 cm och det här blir 90 cm. En annan jag sett är 150 kr med posten men enl min uträkning blir det skrymmande och då bli frakten 217 kr.... Någon som kan hjälpa mig??? Vikt 1,6 kgLängd 90 cmBredd 50 cmHöjd 9 cmTack snälla om någon orkar engagera sig!!! 
    tror att det är många som skickar med schenker o fyller i att den är 70cm, tror inte att de kollar
  • h80

Vågar man sätta 10kr i utrop på en helt ny mololurv?

Svar på tråden Traderatråden nr 16