• h80

Traderatråden nr 16

är det 60 dagar som man har på sig att lämna omdöme?

• h80

neeej fick precis ett neg omdöme, en body som inte kom fram. Jag skickade den i torsdags, köparen mailade idag o frågade om jag hade postat, jag sa ja o att jag hade skrivit avsändare på. Så att den förhoppningsvis kom tillbaka till mig.
    Åhhh hon kunde ju ha hört av sig innan hon la neg. omdöme, bodyn kostade 21kr, det hade jag hellre betalat tillbaka än fått ett neg

• h80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-13 20:06:23 följande:
    Fy fan! Såna där oseriösa typer vill man ju inte ha att göra med. Finns väl ingen som ger neg för det liksom??
    nej, så tråkigt. Man kan ju inte göra mer än att skriva rätt adress, skriva avsändare o posta.

Vad ska jag skriva för kommentar tycker ni?
  • h80
    Linastrumpan skrev 2010-04-13 20:12:20 följande:
    Men torsdags är väl inte så länge sedan??? Väntar på ett paket som är skickat 1april (bet 25mars) som inte kommit än, men inte skulle jag ge neg för det.
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-13 20:08:27 följande:
    Men torsdags är ju inte ens en vecka sedan!! Är det någon som är ute efter att jäklas med dig måntro?
    fattar inte heller.suck
  • h80
    maggan75 skrev 2010-04-13 20:23:35 följande:
    Kan du inte maila och be personen ta tillbaka sitt omdömme då ??
    har precis mailat
    Smultronhjärta skrev 2010-04-13 20:24:54 följande:
    Även jag spärrade där..orka liksom
    hur spärrar man?
  • h80
    maggan75 skrev 2010-04-13 20:30:39 följande:
    Bra såg att personen inte hade så många omdömmen ... irriterande att sätta neg så, jag har  oxå haft en köpare som satte neg  så men ibland tar ju posten lite tid på sig  tyvärr ...Har oxå spärrat nu  du går in under säljverktyg
    tack

ska jag lämna omdöme på henne tycker ni, isåfall vad?
  • h80

Nu har jag ut lite mer, skulle egentligen ha lagt ut mitt paket också, men det får vänta tills imorgon, nu ska jag kolla tv

• h80
    ominte skrev 2010-04-13 21:41:08 följande:
    Men åtgärdar de det hos alla eller måste man själv ringa?
    till mig sa de att det sker automatisk när det blir en riktig faktura
  • h80
    tillit71 skrev 2010-04-14 07:38:28 följande:
    Måste fråga vad ni andra gör när ni har betalat er vara men att säljaren sen inte skickar den?  Jag har sålt o köpt sen 2004 och tycker att det är alltmer struligt i dag att köpa på Tradera.Jag menar det spelar ju ingen roll att man själv "tjatar" på säljaren för hon besvarar ju inte mina frågor ändå.Till svar från Tradera fick jag att dom inte brukar lägga sej i men att dom denna gång skickar henne ett mail om att skicka varan.Jag trodde man skulle vara mera säker att sälja/köpa via Tradera, att få den hjälp man betalar för.Får man lägga ut hennes alias här och varna er andra?
    hur vet du att hon inte har skickat?
  • h80

Vågar man lägga ut en helt ny skaljacka på tradera med utropspris 10kr?

Svar på tråden Traderatråden nr 16