Inlägg från: Pumanprinsen |Visa alla inlägg
  • Pumanprinsen

Traderatråden nr 16

Skickade ett sms nu till personen.

Hej jag kontaktar dig gällande lantliga konsoller som du vann den 27 mars. Har skickat två påminnelse mail till dig men inte hört något. Tänker du inte genomföra affären vänligen tala om detta. Vid ej svar eller ej genomförd affär kommer jag dock ge negativt omdöme. Hoppas höra från dig. Ha en bra dag.

Var det okey skrivet?

pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Viktorsmamma skrev 2010-04-09 08:36:17 följande:
    ja! det står ju att om jag inte verifierar inom 7 dar så spärras mitt konto?man va fan vad ska jag lämna mitt kontonr till dom för?jag har 1 konto nr pengarna går in till då jag säljer, men använder 2 olika banker vid bet. min & sambons beroende vilken bank säljaren jag köper av har.men de har jag ju gjort i över 1år.
    Hade jag varit dig hade jag ringt Tradera.
    pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Pumanprinsen skrev 2010-04-09 08:39:06 följande:
    Skickade ett sms nu till personen.Hej jag kontaktar dig gällande lantliga konsoller som du vann den 27 mars. Har skickat två påminnelse mail till dig men inte hört något. Tänker du inte genomföra affären vänligen tala om detta. Vid ej svar eller ej genomförd affär kommer jag dock ge negativt omdöme. Hoppas höra från dig. Ha en bra dag.Var det okey skrivet?
    Fick svar:
    Jag är semester jag genomför affären
    pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Tettan skrev 2010-04-09 08:47:02 följande:
    Fast det är ju lite konstigt att bjuda på en auktion om man vet att man ska på semester...
    Verkligen!
    Svarade henne när jag kan räkna med att betalningen genomförs?
    Fick svar: Ja

Skicka då igen: när gör du betalning?

Får se vad hon svara
    pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Bellevue skrev 2010-04-09 10:09:07 följande:
    Det är det väl helt ok att göra om man vet att man har tillgång till dator med uppkoppling och har med sig bankdosan...
    Jo så klart men Tettan menar ju att kontigt att bjuda på en auktion när man har semester men sen inte kan betala pga, då ska man inte buda från första början.

Hon har iaf svarar att hon ska betala helgen som kommer.
    Får väl se då, ingen betalning till måndag så lägger jag neg direkt.
    pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Bellevue skrev 2010-04-09 10:23:28 följande:
    Ja jättekonstigt, om man känner att man måste handla fast man vet att man inte har möjlighet att betala direkt behöver man nog terapi mot traderaberoende...haha, och vem behöver inte detDen här tråden är inte bra för plånboken kan jag säga :)Och har ni tänkt på att nu när det är så trögt med bud så är det ju lättare att göra klipp. Förutom på tex pop, skaljackor och ws.jackor då...klart ni har tänkt på det :)
    Hahaha måste vara Tradera beroende, hoppas hon betalar nu så man slipper jag. Blir spärra sen så man slipper gå igenom det igen.

Jo det går att göra många klipp
    pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Pildi skrev 2010-04-09 10:40:50 följande:
    GÖR INTE DET!!!!!!! Jag har gjort det och det är en sk pishing mail (eller vad det kallas för). Dum som jag var lämnade ut kortnr. inloggningsuppgifter. Som tur var det upptäckte jag snabbt, spärrade mitt kort (hämtade ut alla pengar), bytte inloggningsuppgifter på Tradera mmm Skitledsen är jag för att ha varit så dum!!
    Ååå vad jobbigt stackarn men tur att du upptäckte det.
    pussgurkan79
  • Pumanprinsen
    Pildi skrev 2010-04-09 10:53:57 följande:
    Hm ja bara inte någon har hunnit shoppa med mitt kort! Det hade gått ca 30 min så jag hoppas att ingenting har hänt. Ringde banken direkt. Men nu har det blivit fel på mitt Tradera konto. Jag ändrade inloggningsnamn + lösen och sparade. Nu när jag försökte logga in gick inte och har blivit spärrad...trevligt! Är det lönt att ringa Tradera??
    Bäst att ringa.. Dom har öppet till 13.00 tror jag
    pussgurkan79
Svar på tråden Traderatråden nr 16