Inlägg från: charmmiss |Visa alla inlägg
  • charmmiss

Traderatråden nr 16

mage06 skrev 2010-06-07 13:37:30 följande:
    Ja, galet var ordet...och tröttsamt... Fotat och mailat i alla fall...
    charmmiss skrev 2010-06-07 13:19:26 följande:
    blir nog inte mer tradera för mig den här månaden, allt går så segt, kommer att lägga upp lite på blocket istället, la upp två klädpaket och de blev sålda nästan på en gång. Bästa av allt ingen provisions avgift utan bara 10 kr i annons avgift

däremot har jag köpt dessa, precis som om vi har brist på klänningar

www.tradera.com/Ljuvlig-sommarklanning-stl-86...

www.tradera.com/Sot-klanning-fran-Lindex-strl...

www.tradera.com/Klanning-stl-110-auktion_3029...

vann även denna, men han vill inte sälja den då den antagligen gick för billigt, Skyller att dottern råkade spilla kaffe över den, men vill inte skicka bild på olyckan *suck*

www.tradera.com/Vit-fin-Klanning-strl-98-HELT...
    Hmm, kanske skulle prova Blocket... Kostar det inte 20 kr? Eller beror det på vilket pris man säljet till? Mittenklänningen med prickarna var ursöt! Tråkigt att du inte fick "kaffe-klänningen"...
    det kostar 10 kr att sälja kläder, +20 kr extra om du vill ha 5 extra bilder
  • charmmiss
    ominte skrev 2010-06-07 22:04:43 följande:
    Haha en sån hade dottern också men nu får hennes dockor leka med den Tänkte spara den för den är så söt
    kan säga att just nu bråkar tjejerna om stolen. Det lär inte ta många dagar innan den leksaken oxå ratas
  • charmmiss
    Pearl22 skrev 2010-06-07 21:44:13 följande:
    Sådana finns ju för under 50-lappen på ica maxi
    jasså. min är köpt på lindex.
  • charmmiss
    x karin76 skrev 2010-06-08 15:55:34 följande:
    Han den siste verkar inte direkt seriös om man ser till omdömena... Får han neg från dig också pga ej genomförd affär så blir han väl kanske avstängd rentav..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
    oj, nu såg jag de omdömmena, kass säljare.
  • charmmiss
    AnnaFreja skrev 2010-06-09 10:44:22 följande:
    Hur tänker ni när ni lämnar omdöme för leveranstid på en säljare? Vad krävs för att få en 5:a 4:a osv?
    jag ger nästan alltid 5 på leveranstid, ända upp till 2v leveranstid. drar sällan ner staplar, oftast bara när säljaren får negativt, vilket inte är så ofta som tur är
  • charmmiss
    LillTussen skrev 2010-06-10 14:18:44 följande:
    Jag vann en auktion (tröja) i tisdags förra veckan. Jag betalade direkt men har inte fått tröjan än. Hur länge ska man vänta innan man hör av sig till säljaren?  Det stod i vinnarmailet att hon skulle skicka tröjan så fort hon ser pengar på kontot. Det kan väl ändå inte ta en vecka för paketet att komma fram? Vann andra auktioner i början av förra veckan också men fick dem på onsdag och torsdag. Jag börjar nästan tro att jag är bortglömd.
    samma här, betalade förra veckan o hon sa att hon skickade i fredags, men jag har fortfarande inte fått något.
  • charmmiss
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 09:20:08 följande:
    Vad jag känner mig duktig! Sitter här och fyller en ny prolist,det är inte alltid dåligt med regn
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    Själv har jag lite paus från tradera, går för segt just nu. kör lite på blocket istället, la upp en annons med leksaker i förrigår, så många som har hört av sig. Lovade bort den till första kunden som hörde av sig, de ska komma idag och kör en timmes bilväg från göteborg, hoppas bara de dyker upp, nästa gång kör jag först till kvarn
  • charmmiss
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 09:43:06 följande:
    Jo jag vet så jag kör knappast 1kr men jag ska slänga ut denna som jag fixar med nu också sen tar jag sommarlov!

Blocket är så jädrans roligt,jag sålde och köpte mycket när vi bodde i Gbg men i Halland är Blocket ett skämt Ska nog stå på några loppisar i sommar dock har jag tänkt
    ★(¯`°•.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.•°¯)★
    ja det kan jag förstå, hittar ofta billiga annonser runt den trakten där du bor falkenberg/varberg, antar att det är svårt att sälja där.
    Men kan göra riktigt bra fynd där ibland, men det gäller att vara snabb som attans. Har bl.a köpt en singel UJ 2006:a för 1000kr samt en UJ syskonvagn 2006:a för 1000kr båda i fint skick, ej solblekta eller så  

Har en OT fråga undrar om någon kan svara på den. Har ringt f-kassan men det är 27 min väntetid.
    Har Vabbat i 4 v nu, har sjukintyg från läkare men undrar om jag även måste ha påskrivet intyg från dagis att barnen varit hemma.
    (skönt idag är det sista dagen av penicillin kuren, förhoppningsvis)
Svar på tråden Traderatråden nr 16