-
Sorry, är seg, men har svarat nuh80 skrev 2010-11-09 21:57:34 följande:inboxade dig
-
Vad tror ni om detta...:
www.tradera.com/Superfin-luvtroja-fran-SMAFOLK-Stl-98-104-auktion_302708_122551377
Annonsen ute en andra gång. Hon skriver i nya annonsen att tröjan är ute pga utebliven bet= neg omdöme. Inget neg är lämnat, däremot 2 positiva (!) till köparen på andra objekt... Öööööh .
www.tradera.com/Kanonfin-troja-fran-SMAFOLK-Stl-98-104--auktion_302816_121416748
-
100 kr har jag för mig?Lejån skrev 2010-11-17 21:32:52 följande:Vad var det för köp nu på den?
-
Å jag var visst lite senmaggan75 skrev 2010-11-17 21:37:39 följande:såg att svaret fanns nu
-
Det är ju lite illa... Jag hade en som missade med 2 kr. Det kan jag bjudan på . Men inte 168...charmmiss skrev 2010-11-17 21:45:14 följande:
synd du missade den, jättefin.
ibland undrar jag om folk medvetet sätter in för lite pengar på kontot, nu var det någon som överfört 168kr för lite.
-
Fast om man tittar på fler avslutade auktioner så har ju köparen budat på typ alla stl etc och JAG tycker att det är ganska SOLKLART att dessa har samarbetat när man lämnar pos omdömen sååå snabbt och skriver att man har lämnat neg på samma pers fast man inte har gjort det. För mig är det nåt fuffens och jag har iaf anmält det till granskning. Tröjan gick ju högt , men till "fel" köpare så därför måste den ju ut igen. De andra objekten kan ju komma senare eller på andra ställen. Men som sagt, troligen gör de väl inget som vanligt. Men hur mkt bevis ska de ha egentligen .x karin76 skrev 2010-11-18 07:41:28 följande:Det är lite märkligt.. men på nåt vis har jag en känsla att det inte MÅSTE vara trissning i detta fall.
Det finns ju ett annat möjligt scenario; att köparen handlat och sen tyckt att det slutat för dyrt, har inte råd att betala den, och snackar sig ur betalning/avslut på affären. Säljaren är "vek" och står inte på sig om att lagt bud gäller, och går med på att inte tvinga köparen betala. Samtidigt vill säljaren inte riskera ett hämndomdöme och vågar inte lämnat ett rött neg trots att hon skriver i den nya auktionen att hon gör det vid utebliven bet.
Hade kunnat vara trissning, men jag ser inte motivet riktigt.. Tröjan gick ju för en hög summa dvs slumpades inte bort, man kan nog inte förvänta sig högre avslut på en ytterligare auktionsomgång, snarare går den kanske billigare. Och hon har inte några andra auktioner som dubbletter, dvs t ex andra plagg som slutat avsevärt mkt billigare än förväntat och slumpats bort, de har sålts precis som vanligt.
Sen är det ju extremt snabb betalning av de tre andra auktionerna visserligen.. 4 min efter sista avslut, men har man samma bank och hänger på låset så är det ju möjligt...
Tror inte Tradera gör något i det här fallet, det är nog inte tillräckligt "bevisat" och det finns ju andra scenarion... Tradera gör nog bara något när det är "solklart". Men det är ju bara min åsikt. -
Jo, en annan hittade både pojk och flick fr 74-98 så inget är ju omöjligt . Men jag förstår ändå inte varför man skriver att man gett neg när man gett 3 pos... Varför då inte bara skriva att man ångrat sig . Ja ja, det är bara de som själva vet. Hoppas bara att de sover gott om natten .x karin76 skrev 2010-11-18 11:46:09 följande:Ja men tröjan låg högt redan innan hennes bud, var ett så pass högt bud att man tycker att säljaren kan ju knappast vara missnöjd med det? Andra tröjor går ju precis i den nivån eller tom billigare.
Jaså? Jag såg bara 3 plagg i tjej 74/80, .. Hittar inga fler men det kanske fanns fler? Har jag missat några så kan det såklart se annorlunda ut. -
Sånt är så trist .Favvo skrev 2010-11-18 14:32:56 följande:Blir så irriterad på säljare som säger att kläderna är i nyskick/som nya när dom inte är det!
Fick precis hem en body + byxa och bodyn var alldeles tvättluddig och dessutom stinker starkt tvättmedel och som var fuktig.
Hade jag vetat att den var tvättluddig hade jag aldrig köpt den då jag inte sätter på mitt barn såna kläder! BLÄ! -
Man blir ju onekligen nervös nu när Tradera strulat flera dagar . Jag har avslut på massor ikväll. Nåde T om det inte funkar ikväll. Och förlänga med en dag är ju inte intressant om det skulle strula. Vill j inte ha avslut en fredag kväll!
-
Jodå, till och från har det inte gått att söka. Har bara står att "sökningen är för bred" .ominte skrev 2010-11-18 17:00:40 följande:flera dagar?? harj ag inte märkt..Jag har ute och det är osålt ännu .Bellbox skrev 2010-11-18 17:08:16 följande:Är det någon idé att lägga ut tomtekläder till bebisar/barn nu eller är det försent tror ni?