Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Traderatråden nr 16

Olivers Mamma skrev 2010-06-17 09:13:43 följande:
    Inboxa mig personens namn och adress så ska jag se vad jag kan göra

AnnaSC, när jag såg att du hade skrivit här gjorde jag genast kopplingen till ditt namn Fiiiinaste linnena
    Synd med leggingsen men du kanske hittar ett par ännu cooolare shorts som passar längd o viddmässigt med fotortoserna
    du har inte några på G???
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    aLttjolajban skrev 2010-06-17 10:06:03 följande:
    Tycker ni denna ser seriös ut?

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...

Hon har vunnit en auktion utav mig den 15/6.Inte ett ljud om att hon har betalt.
    Men hon har betalt en annan vara som slutade igår.
    Vad man kan se så väljer hon att betala det hon vill....

Så jag har nu mailat och frågat om hon tänker genomföra affären med tanke på
    hennes många negativa omdömmenLigg på
    Oavsett bud så ska säljaren sälja varan !
    Jag budar aldrig hos med med mindre än 99 % eller de som har många neg som säljare
    ser ju inte särskilt seriös ut. men jag hade en sån förra veckan o efter sms så betalade hon.
  • Jontesfru
    Olivers Mamma skrev 2010-06-17 09:52:29 följande:
    Hmm, nja ev ett par nu när du nämner det.

Mailar bild
    o jag velar fortfarande om ditt cirkuslinne...
  • Jontesfru
    aLttjolajban skrev 2010-06-17 10:14:36 följande:
    Ska bli kul och se om hon betalar...Men om hon betalar avslutade auktioner som gick ut efter den hon vann av mig verkar inte så seriöst
    nej verkligen inte seriöst!!! verkligen inte. Håller tummarna.
  • Jontesfru
    Jontesfru skrev 2010-06-17 10:14:37 följande:
    o jag velar fortfarande om ditt cirkuslinne...
    slutade velaGlad
  • Jontesfru
    Olivers Mamma skrev 2010-06-17 10:46:55 följande:
    Det e sååå fint, har dock legat i växalådan i ett år så jag har hunnit kika på det 7000000 ggr och nu är det på gränsen till för litet
    ÄLSKAR verkligen den gröna färgen på ryggen. SÅ fin
    Hej
    ser fram emot dem. O på sista frågan JA!!!!
  • Jontesfru
    Olivers Mamma skrev 2010-06-17 21:05:32 följande:
    Kunde ana det, Hade missat att vi hade dubbletter hemma
    Då åker den men också.
    GladSolig
  • Jontesfru
    HonSomVet skrev 2010-06-17 22:46:20 följande:
    Hejhopp. Jag läste förut en diskussion här om den här "Porto betalt"-stämpeln.

Är det bara så att det är företag som har sådana? Eller kan även privatpersoners brev och paket stämplas med sådana? Jag köpte nämligen en vara på Tradera och noterade att paketet var stämplat med "porto betalt".

Det var ett hyfsat saftig porto för varan i fråga, i alla fall i mitt tycke. Fått tag i en stämpel och håvar in lite extra pengar på det sättet kanske?
    Alltså för mig är det så här. När jag går till posten o lämnar in det o använt mailingbags så kollar de på posten om där är avsändare o sen stämplar de det med en sån stämpel. Jag betalar ju dit vad det kostar. Jag för min del om det har blivit att jag tagit för mycket i frakt. Då kontaktar jag köparen. Men det gör nog inte alla... (fast här inne vet jag andra som också kontaktar köparenGlad)
  • Jontesfru
    MejaKiZnic skrev 2010-06-26 10:36:55 följande:
    Någon här som har skickat en vagn förut och vet vad det kostar cirka, ombud? Förvånad
    jag har skickat med posten en gång en emmaljunga scooter o den kostade 275kr att skicka. Har även skickat med bussgods men kommer inte ihåg vad det kostade. tror någonstans kring 150..
  • Jontesfru
    http://www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-chalk-4-broderad-logo-Sa-vacker--auktion_301745_114454164

Jag vann den o idag hämtade jag ut den. Hon har inte på något ställe skrivit om ett hål i sidsömmen, den har inte bara gått upp utan gått sönder. Alltså det går ju att laga med hjälp av min mamma som är sömmerska, men hon skrev det inte någonstans. Jag gillar ju den men skulle ju inte gett så mycket för den om jag vetat att den var sönder. Tar tacksamt emot råd hur jag ska skriva i mailet till henne. Har tagit bild som jag ska bifoga.
Svar på tråden Traderatråden nr 16