Inlägg från: ByggareBob |Visa alla inlägg
  • ByggareBob

Traderatråden nr 16

Fasen vad dåligt det går...Har avslut om ngr timmar, surt. {#lang_emotions_frown} Sätter mitt sista hopp till ett gäng ninjor!

• ByggareBob
    Tettan skrev 2010-03-31 08:53:38 följande:
    Hej på er.Är det ofint att i vinnarmailet skriva att "bekräfta gärna genom att lämna omdöme att varan kommit fram, jag lämnar omdöme när jag vet att affären är avslutad"?Jag gjorde så förut, men kände att det kanske var lite ofint, så jag har slutat med det. Vilket har medfört att det är flera som inte lämnat omdöme.
    Jag skriver i mittt vinnar mail "omdömet lämnar jag när jag fått ditt så vet jag att varan kommit fram".
    Förr lämnade jag alltid så fort pengarna kommit in, tyvärr fick jag sällan ngt tillbaka så nu sätter jag hårt mot hårt - ger dom inget, får dom inget...
  • ByggareBob

Åhh vad trött jag blir på överpris på frakt...En säljare tyckte att 60 kr för en tshirt är rimligt...

• ByggareBob
    x karin76 skrev 2010-05-28 09:21:15 följande:
    Men shit... En NY tshirt på HM kostar från 29 och uppåt...
    Mmmm man blir ju mörkrädd ibland. Det kanske bara är jag jag, men jag budar aldrig på en auktion där frakten inte stämmer överrens med verkligheten. Visst får man mer bud om frakten är korrekt?
  • ByggareBob

Vann 3 auktioner från samma säljare, sådana där gummiarmband med Justin Bierber. Fick dom billigt, 21, 15 och 31 kr dom brukar gå för 50-90 kr. Skickade ett mail dagen efter om det gick att samfrakta, dom skulle lätt få plats i ett kuvert frankerat m 24 kr. Fick inget var och eftersom jag ville ha dom fort satte jag in pengar senare på kvällen. Fick dom idag efter 2 veckor, i ett kuvert  med 2 frimärken, jag har då betalt frakt för 45 kr. Det var ju 3 olika auktion och portot på vardera auktion kostade ju 15 kr vilket jag också godkände. Men jag själv hade ju inte tvekat utan givetvis samfraktat.
    Nu är då frågan om jag kan maila och ifrågasätta detta? Tyvärr var jag lite snabb och har redan lämnat omdöme, grrr.... 

Svar på tråden Traderatråden nr 16