• namera

Traderatråden nr 16

Hoppar in här. Har köpt lite saker på tradera tidigare och nu har jag lagt ut de första auktionerna (kurslitteratur inom omvårdnad). Hoppas någon nappar.

Har lite problem just nu med en säljare som uppgett felaktigt kontonummer (hon måste ha missat några siffror) och nu hör hon inte av sig på nytt. Jag har skrivit och förklarat att något måste vara tokigt med kontonumret, men sedan är det bara knäpptyst. Ville ju så gärna ha det jag budat in!

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • namera

Att vara medlem på Tradera är ju ibland komiskt. Har vunnit en auktion på några fjuttiga kronor och så visar det sig att säljaren bor i södra Europa och vill ha pengarna skickade i ett vanligt brev på Posten. Jahapp, där blev ju varan i o m portot genast mycket dyrare. Efter ett par dagar kommer brevet i retur, varpå det visar sig att säljaren råkat skriva fel land (?!). Det var inte direkt Rom han bodde i, så jag hade ju ingen susning om att det var något knasigt. Så nu har jag betalat porto en gång till och är allt annat än nöjd.

Måste dock flina åt hela historien.

• namera

Den Osynlige: Hjälp, vad läskigt! Hittills har mina (3) köpare varit väldigt trevliga, hoppas på att slippa sådant där otyg.

Jag är novis på Tradera och novis som mamma (första bebisen i magen), så jag måste få fråga en sak: vad är det som gör att Pyret och Polarn-kläder betingar ett sådant högt andrahandsvärde? Varför detta sug? (tycker deras kläder verkar jättefina, men är förvånad över hur många bud de auktionerna får jämfört med andra barnkläder).

• namera

Jag har fått ett paket med ett bebisplagg. För det första skulle det vara oanvänt, men har stora fläckar. Men, roligast av allt, jag fick 2 mjölbaggar på köpet! Tur jag inte är småkryps-/skadedjursrädd...

• namera

Usch, jag har aldrig skrivit ett negativt omdöme förr. Men jag borde väl göra det om hon med det skitiga plagget och de två mjölbaggarna... Fast gissningsvis ska jag inte hänga ut henne som skadedjursleverantör?

Svar på tråden Traderatråden nr 16