Inlägg från: felixen |Visa alla inlägg
  • felixen

Traderatråden nr 16

Hej!
    Sålde en jacka på tradera och fick  nu ett mejl av den som köpte den att hon tyckte att den var liten i storleken och att hon inte ville betala så mkt som hon hade gjort för den. Jag har inte upplevt den som liten och jackan var i snudd på nyskick så jag tycker inte jag har gjort en felaktig beskrivning. Hur gör man när ngt sådant händer?? Har inte haft en missnöjd köpare förut och vill självklart inte att hon heller ska vara det.

• felixen
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-23 22:10:16 följande:
    Tycker det verkar som om folk försöker med vad som helst för att få billigare. Vad var det för jacka?
    Det var en pop jacka.
  • felixen

Hej i tråden!
    Jag har en köpare som har problem att föra över pengar från sitt nordea konto till mig i swedbank. Hon säger att att det står att mitt konto inte existerar och att det måste vara 15 siffror jag har bara 13. Är det ngn här som har ngn aning om vad som kan vara tokigt???!!

• felixen
    Mamma till Simon skrev 2010-08-27 17:12:17 följande:
    säg till att hon ska lägga till 2 nollor mellan clearing och konto nummer
    Tack för snabbt svar!! Hoppas nu att det ska funka för henne.
  • felixen

Har fått en jobbig köpare på halsen ): Idag fick jag ett mail om att hon inte fått sin vara som hon vann för en vecka sedan, jag skickade tillbaks att jag inte fått några pengar insatt för den så att det var därför inget var skickat. Dröjde inte länge innan det kom ett svar: Jag har vunnit auktionen och pengarna de kommer förr eller senare kan du skicka den till mig snarast. Suck.... kollade hennes omdömme och där vara flera negativa där hon inte betalat. Vissa människor är bara för mkt....

• felixen

Avslut ikväll och låga bud ): Alltid en chansning att lägga ut för 1 kr. 

• felixen

Jag har en köpara som vann en av mina auktioner för snart 2 veckor sedan, har skickat 2 påminnelser men inte hört ett knyst, ska man skicka en påminnelse till? Hur gör man om hon inte betalar, inte så kul att betala avgifter för auktionen ju. Har sålt en del men aldrig varit med om att betalning uteblir, känns så där att behöva ge ett negativt.....

• felixen

Hej i tråden!
    Har avslut på auktioner i helgen men usch vad dåligt det går. Var ett tag sedan jag sålde ngt men aldrig att det har varit så få bud som nu ):. Får hoppas på att de stiger i sista stund! Upplever ni andra att det generellt går sämre att sälja nu än tidigare?

• felixen

Hej hej! Skickade ett paket i måndags som inte har kommit fram, känns inte alls kul då jag skickade flera samtidigt och de kam fram redan dagen efter. Hur länge ska man vänta och vad gör man om det "försvunnit", har ngn här varit med om detta och brukar ni betala tillbaks till köparn vad varan kostat?? Har egentligen skrivit att jag inte står för postens slarv men vet också om det hade varit jag själv hade man blivit blivit riktigt besviken. Jag har haft turen att aldrig varit med om ngt försvunnet paket vare sig som köpare eller säljare, hoppas hoppas att det ligger i brevlådan hos köparen på måndag. Tar gärna emot lite tips om detta tack!! 

• felixen

Här hade man tänkt lägga in lite auktioner men det går ju inte ahhh vad arg jag blir!!!!!!

• felixen

Nu kommer jag inte ens in på sidan där man registrerar annonsen, får nog tyvärr ge upp......

Svar på tråden Traderatråden nr 16