-
-
hur fan kollar man skatten, jag är inloggad, men jag fattar nada hahahah!
-
jag är också blind! jag ser vad jag har tjänat (men visst blev jag positivt överraskad här ändå haha!)Viktorsmamma skrev 2010-03-22 19:00:03 följande:EllieGBG: hur hittade du det du ska få tillbaks?är jag blind?
-
TACKAR
-
fyfan jag hade sagt ifrån!Viktorsmamma skrev 2010-03-23 12:40:20 följande:dessa fläckar missar väl ingen eller? :S
-
Sånt kan reta gallfeber på mig hur länge som helst!ominte skrev 2010-03-23 12:30:49 följande:GAAAAAAH vad arg jag är på sambon JAg fyndade en vit odd molly-tunika på second hand häromdagen för 80 SPÄNN!!!!!! LA den i tvättmaskinen och när jag kom hem har sambon tvättat SVARTA kläder tillsammans med den i 40 GRADER 3 stora hål på ena armen och ett på ena sidan under bröstet Den hade jag tänkt sälja vidare sedan på tradera Jaja, bara att vara glad över att jag itne la 2000 spänn på den, då hade han fått gå till afärrn och köpt en ny omgående.
-
ja vissa leksaker har jag faktiskt lagt ut.. inga storsummor man tjänar.Lantani skrev 2010-03-23 20:20:43 följande:Jag är sååå nöjd med mina auktioner som ligger ute på tradera. Känns som de kommer bli en bra slant att lägga på ullared :)Föresten ni som brukar va på gekås ullared, köper ni något på ullared för att sedan sälja och tjäna lite på det? Tänkte mest på alla rengoveraller från ullared som ligger ute nu...
-
Man får ju gå efter objektbeskrivningen! Jag som köpare har hamnat i samma sits. kollat hur det har sett ut i beskrivningen sen när jag väl fått varan. Står där då "tvättblekt" eller liknande. Ja då får man ta det. Då var det jag som köpare som gjorde fel och bara kollade på bilden.snappi81 skrev 2010-03-23 22:36:12 följande:Vad göra när köparen inte anser att bilden överrensstämmer med objektet? Hade ett par molo byxor ute och nu när hon fått dom så säger hon att färgerna inte stämmer med bilden. Det kanske dom inte gör helt eftersom dom på bilden ser lite finare ut än vad dom är. MEN det står klart och tydligt i objekt besk att dom är tvättslitna och vilka färger som är på stjärnorna i detta fallet.. Det är inga jätte summor människan betalat för dom så jag vet inte varför hon gnäller...
Så du får ju säga bestämt att det aldrig blir exakt som på bilden. Speciellt inte när man fotar inomhus, blixt, konstigt ljus.. -
hon kanske ger sig?Tettan skrev 2010-03-24 07:32:15 följande:Ja, jag har en köpare av ett par överdragsbyxor som hävdar att, trots att jag har skrivit att de ej är använda så syns det på fotresåren (som sätts under stövlarna för att hålla byxbenen på plats) att de är använda... Inte ett slitage i övrigt på byxorna.Jag har bett om ursäkt (möjligen har byxorna provats, men ej använts) och bett henne fota slitaget så att vi kan lösa det på något sätt (ev lite återbetalning), men sen dess har jag inte hört något... Hur skulle ni ha gjort? Ska man maila igen, eller avvakta? Jag är lite rädd att hon väntar i 60 dgr och lämnar neg... Det här är ca 2 veckor sedan.
-
En bra tid att lägga ut barnkläder enligt mig är mitt på dagen..
För när bebisarna sover middag så slösurfar shoppinggalna mammor
-
Har nu läst att ni skriver mycket om de dumma köparna som skriver "000000 väger sen"
Jag kan förklara varför. (jag gör nämligen så!)
lägger jag ut 10-15 annonser så händer det nästan VARJE gång att någon budar på två eller fler saker.
Vilket innebär att om jag paketerar innan, får jag ju paketera om skiten igen för att det ska bli så billig frakt som möjligt.
Detta har kostat mig jobb..
men o andra sidan plockar jag bara ut pengar enligt porto.. inget emballage.
-
mm det gjorde jag med innan, visade sig att paketen blev skrymmande när jag inte trodde det skulle bli det..h80 skrev 2010-03-24 20:21:26 följande:du behöver ju inte paketera för att se vad frakten blir. Jag har oftast runt 100 auktioner ute samtidigt o skriver alltid frakt på varje. Ibland händer att folk bjuder på flera av mina, men då väger jag bara om det.
-
ja det har hänt varje gång jag lägger ut fler samtidigt (mellan 10-15)ominte skrev 2010-03-24 20:35:24 följande:Händer det förresten ofta att folk vinner flera auktioner som innebär samfrakt?Jag har sålt ett tag nu och det har kanske hänt 2 gånger att jag behövt samfrakta..Men frakten skriver jag ut i ALLA auktioner så folk ska veta vad det kostar. Väger plaggen samtiigt som jag laddar prolistern!
-
Jag är lite såhär.. Jag vill gärna till salgen.. Jag gillar molo.. men jag gillar att kombinera alla olika märkena...
Så jag är inte "besatt" eller vad man ska skriva?
Mitt dilemma är bara den: Jag måste betala tillbaka en tusing på skatten. 1000 är rätt mycket när man är ensamstående. Jag jobbar redan nu rätt mycket och känner mig ganska slut.
Dock har jag lite sparpengar. (eller ja, för att vara ensam är det en del)
Som jag har fått norpa av för att bilen har pajjat.. och liknande situationer.
min fråga till er "experter" som har hängt med lite mer. (detta blir isånnafalla första salgen)
1. Är det ens lönt att satsa lite cash inför molo salg, för att kunna sälja vidare på tradera, för att tjäna en slant?
(håller på med tradera..)
2. Borde jag skippa det helt och hållet med tanke på min situation som jag skrev ovan?
Jag känner mig slut för att jag tar åt mig mer och mer jobb. Jag hade en rusning i vintras där jag sålde av gamla barnkläder och fick ihop ca 4000:-
Och nu har jag inte hållt på med tradera sen mars, = ingen "extra cash" = jag får jobba extra på mitt ordinarie jobb...
-
september!!anette 81 skrev 2010-07-22 20:48:27 följande:undrar samma fast med skaljacka
-
jag är otålig, jag vet.. Men la ut min systemkamera (canon eos 400d) en gammal goding..
Anonnsen gick över förväntan!! över 2000:- la de som sista bud.
Bara någon minut innan annonsen gick ut.
Vinnarmailet skickade jag tiominuter senare.. Nu har det nästan gått en hel dag utan mail eller så.
En dag är inte mycket, det är det inte.. Men jag tycker att annonsen gick "förbra"..
Är rädd de ångrar sig..
Är det någon mer som blir "orolig" när de ser att budaren lägger sista minuten-bud och sen tar lite tid på sig?