Inlägg från: Pink Muffin |Visa alla inlägg
  • Pink Muffin

Traderatråden nr 16

Nån som köpt Converse på T? Blir ju lite frågande när det är en massa neewbies som har 10-20 annonser vardera med nya Converse...

♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Pink Muffin
    AochJsMamma skrev 2010-03-21 08:42:16 följande:
    många är fake tyvärr, säljs i asien (har själv sneglat på dem när jag varit där).
    Inte särskilt förvånande... Tror jag satsar på ett par riktiga på hemmaplan istället. Fast till barnen kanske man skulle slå till! {#lang_emotions_undecided}
  • Pink Muffin
    lyckligmamma skrev 2010-03-21 09:15:59 följande:
    Sålde inte Rusta converse billigt innan förra året?
    Aha, missade jag... Köper gärna äkta till mig själv, men till barnen känns det inte lika viktigt. Fördelen med irl-shopping är ju dock att man kan prova...
  • Pink Muffin
    Ellan 76 skrev 2010-03-23 12:36:12 följande:
    Gick in nu och kollade mina auktioner. En har budat på ett plagg och leder detta. Går in på hans sida och ser att han har ett negativt com lyder så här:Vara försiktig med denna man. Han fick min bank detaljer och försvannKänns inte så kul att sälja till honom om han vinner plagget. Samtidigt så var detta 0711 så det är ju ett tag sedan... Men frågan är om jag ska spärra honom från att fortsätta buda? Hur gör man isf??
    Du kan väl spärra hnm nu så kan han inte lägga fler bud iaf!
  • Pink Muffin
    milizza skrev 2010-03-26 20:36:57 följande:
    Hallå tjejer Har suiitit och budat på 2 auktioner jag VERLIGEN ville ha. En odd molly klänning och en mjukisdräkt, av samma säljare.Satt uppe sent för att inte missa.Bjöd och bjöd, men kom aldrig över säljaren som lagt bud innan mej.När auktionerna gick ut, vann dom ej.Så kollade jag säljarens omdämen 90% var från samma person, känndes riktigt skumt.Så jag mailade säljaren och frågade om hon/han hade en annan tradera sida som hon bjöd på sina egna auktioner ifån, eller om det var hennes kompis eller liknande. Svaret jag fick gjorde mej skit förbannad!!!Såna människor borde stängas av och använda sig av blocket!! Vad tycker ni? Under kan ni läsa mailet hon/han skrev!Hej.För det första så var det inte scubajoe som van nolita toppen!För det andra så säljer jag just nu iväg mycket kläder som varit väldigt dyra. Allt jag säljer är i topp skick, och kläder som jag älskar. Jag ger alltså upp fina kläder för att jag behöver pengar. Jag hade tex en klänning som jag köpt för 3000 som var uppe i 51 kr, om du tror jag släpper iväg så fina kläder till skambud är du dum. Jag säljer trots allt mina kläder väldigt billigt, då dom är frå¨n början dyra, och de är i perfekt skick.Klart jag ber en kompis buda på de kläderna som ligger för lågt.Mvh
    Men vilka puckon som dessutom sitter och lämnar omdöme på varandra...! Kompisens konto var ju väldigt avslöjande...
  • Pink Muffin
    3småttingar skrev 2010-03-28 09:31:15 följande:
    Shit vad det går trööögt på tradera nu. Avslut på tisdag tror jag och har knappt några bud alls =/ Såhär brukar det aldriiiig vara!
    Håller med! Jag har avslut imorgon kväll och aldrig har det väl varit så dåligt med bud...! Dock brukar jag ha fler auktioner ute och då kanske det är lättare att nån springer på en auktion och kollar dom andra... Hoppas verkligen det blir lite action tills imorgon!
  • Pink Muffin
    charmmiss skrev 2010-03-29 22:16:45 följande:
    vad har ni för ytterkläder på era barn när det är 5+ grader ute, blött och slaskigt.Min treåring har sin reima overall men idag när jag hämtade henne från dagis så var den helt lerig och grusig, känns som att den slits för mycket i gruset, vill ju att lilla tjejen ska kunna ha den sen.Har köpt hello kitty regnkläder men byxorna är ofodrade, fast jackan har avtagbar fleece, kan man ha det setet och kanske fleece byxor under?eller vad har ni på era barn nu?Lillan har ju sin pop overall men hon sitter ju bara i vagn när de går ut på dagis.blev lite OT
    Jag har fleecefodrade galonkläder på alla tre mina. Tvådelat från Lager 157 på dom stora och en overall från Ellos på minsta! Funkar toppen!
  • Pink Muffin
    Scruffy skrev 2010-03-30 12:23:42 följande:
    Är det för tidigt att lägga ut sandaler?Har själv köpt och ser att det är massor som ligger ute.Har ett par med avslut ikväll och inte ett bud.Funderar på om det är bättre att ta bort annonsen och lägga ut den igen om 1 månad. Synd att sälja ett par KAVAT för 20 kr.
    Jag sparar mina beg. till slutet av april, men kompisen som har flera helt nya har sålt flera par till bra Köp Nu!
  • Pink Muffin
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 14:47:31 följande:
    Nej vilken miss jag gjort! La ju upp massa auktioner, typ 20 st igår. Sen så har jag lagt avslutsdag på min födelsedag! Det var ju det jag inte ville, fattar inte hur hjärnan funkar numera Måste va att man går hemma och inte blir tillräckligt stimulerad eller nåt. Inte har jag automatiskt vinnarmejl heller, kanske inte är det första jag tänker på att göra, skicka alltså den dag som ska umgås med familjen
    Jag kör 25x35 och kompletterar med 16,5x13 (lr vad dom nu är) till typ ensamma bodysar å sånt. Sen har jag några i en större stl. för skrymmande också, men dom används inte så ofta! 
  • Pink Muffin
    Scruffy skrev 2010-04-06 12:49:03 följande:
    Jag ser på kommande faktura att auktionsavgiften finns med på min annons som skulle vara gratis, ska jag maila T om det? eller bara vänta?
    Jag tänkte avvakta tills dom skickar mailet om falturan och finns avgifterna med då så mailar jag...
  • Pink Muffin

Jag har en köpare som inte hämtat ut sitt Schenker-paket... Hur länge ligger dom kvar? Vill ju inte gärna ha tillbaka grejerna! {#lang_emotions_undecided}

♥♥♥ Signe Emilia 050204 ♥♥♥ Alfred Johan 061108 ♥♥♥ Valter Hjalmar 080621
  • Pink Muffin
    Pildi skrev 2010-04-16 09:42:53 följande:
    Hon har många positiva omdömen bara några negativa men ändå Julias_Showroom Det är kanske någon här inne ..ha ha
    *hehe* Betyder eg. inget, men den säljaren är den enda jag inte fått mitt paket från... Köpte servetter, som aldrig kom fram... har aldrig hänt mig varken före eller efter.
    ♥♥♥ Signe Emilia 050204 ♥♥♥ Alfred Johan 061108 ♥♥♥ Valter Hjalmar 080621
Svar på tråden Traderatråden nr 16