Inlägg från: lyckligmamma |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma

Traderatråden nr 16

Lägger till tråden

• lyckligmamma

Har kommit på att amningströjor, randiga, halvlånga modeller från Hm är dyra. Jag som kastade mina såna kläder

• lyckligmamma
    Bobbenn skrev 2010-03-20 16:39:13 följande:
    Har ni inga klädbytar dagar?
    Var på mitt första idag emd en kompis. Men de var bara folk som sålde. Trodde att man skulle byta med varandra? Köpte 6 plagg 10 kr plagget. Ett par nya snygga byxor till lillen, HM, Marwin köfta med knäppning till henne, adidas kläder (tröja byxa) till henne,2 linnen till mig,, i fint skick. Det var verkligen o fynda
  • lyckligmamma
    amomentlikethis skrev 2010-03-20 16:28:09 följande:
    www.tradera.com/PO-P-Po-P-POP-Windstopper-fle...Jag såg den när den precis kom ut, å då hade den ett köp nu runt 270-320.  säljaren är väl överlycklig!
    Knäppa människor det finns Pop säljs ju överallt
  • lyckligmamma

Tänkte kolla. Sportmärken som adidas Nike, om det står made in thailand, med kod/ serienummer, kan det vara äkta iallafall? Tror det va?

• lyckligmamma
    x karin76 skrev 2010-03-20 21:45:37 följande:
    Tror det beror på att så MÅNGA har börjat sälja på Tradera, det blir ett ENORMT utbud av saker och man kan kosta på sig att låta bli att buda på en grej man vill ha för en vecka senare ligger en likadan ute igen från någon annan säljare.. Eller så ligger samma vara ute i 3-4 exemplar samtidigt och drar ner varandra.. Så tyvärr går saker för lägre bud men man har större chans att fynda. En loose/win-situation...?
    Har inte sålt på länge. Men har de höjt priset mkt? Synd, tycker blocket är svårt att sälja kläder på
  • lyckligmamma
    x karin76 skrev 2010-03-20 22:13:42 följande:
    Tycker det är ganska talande att titta på gamla fakturor... Brukar nästan enbart sälja barnkläder de senaste 2-3 åren.. Och om jag jämför två fakturor ser det ut så här:323 kr 56 auktioner april 2008336 kr 33 auktioner februari 2010Alltså.. Betalar nästan dubbelt så mycket nu jämfört med för två år sedan. Då fick man iofs betala för att lägga upp auktioner med bilder i galleriet (1 kr per auktion), men provisionen var MYCKET lägre och hamnade ofta på 1-3 kr per auktion, i stället för nu då det MINST är 3 kr.Numera tjänar man bara på att sälja FÅ och DYRA auktioner, inte MÅNGA och BILLIGA.
    oj ja inget kul alls...
Svar på tråden Traderatråden nr 16