megamuppen: Haha! Så söt hon var i prästens famn! Ah, den där "du vet väl om att du är värdefull", är ju jättefin! Den ska jag också föreslå för prellen om tre veckor.
Men som sagt, trist att behöva fundera på bebiskläder till begravning... Den enda åsikten jag har hört är att man alls inte brukar ha med bebisar på begravningar. Vet inte riktigt varför. Himmelsblått skulle jag ha valt som färg iallafall, eftersom det är dit man hoppas att folk tar vägen.
nevadita: Här gör vi tvärtom för att få Alva att gilla badbaljan, dvs vi har höjt temperaturen. I början hade vi 38 grader men då skrek hon och hackade tänder. Sen höjde vi till 42 grader och nu trampar och cyklar hon i vattnet och kucklar av skratt. Antagligen är det förbjudet att ha så varmt men hon gillar det och fördelen är att hon dessutom håller sig varm ett tag när man tar upp henne ur baljan. Annars gallskriker hon så fort hon måste upp.
Något helt annat: Håravfall... jag fäller hår som en hel hund. Överallt och hela tiden. Läskigt mycket. Hade redan tunt hår innan, men nu börjar det bli tragiskt. Hur ska detta sluta?