Åh vilken jobbig eftermiddag vi har haft
Alva har varit snorig i 1,5 vecka nu och varit utan lins (och lapp såklart)
Idag var hon ok så jag satte in linsen i morse och det gick bra. Sen försökte jag sätta på lappen men hon var så snabb att jag inte ens hann med, så var den lappen avriven.
Jag tog i stället på lappen när vi gick ut en sväng efter lunch och då somnade hon.
När vi kom in igen försökte hon, så fort vantarna åkte av, ta av sig lappen. Jag var där och tog bort händerna och sa åt henne att låta bli. Åh, så arg och ledsen hon blev. Hon SKREK, kastade sig på golvet och var smått galen. Jag tänkte att vi kanske ska börja lite kortare tid idag eftersom hon varit utan så länge, så jag tänkte att vi kör 1 timme idag så kan vi köra längre i morgon. Men det gick inte. Hon var helt galen och inget hjälpte. Jag försökte ta upp henne men hon bara kastade sig bakåt och jag orkade knappt hålla emot så jag fick lägga ner henne på golvet, försiktigt så att hon inte skulle dunka huvudet i golvet. Efter en halvtimme gav jag upp. Hon tränar ju ändå ingenting när hon ligger och skriker.
Lilla skruttan, och så känner man sig som världens elakaste morsa som tvingar på henne lappen.
Hur är det med era, reagerar de så där starkt på lappen. Jag vet ju att det är extra jobbigt när hon varit utan ett tag, men det är så jobbigt att komma igen efter varje förkylning *suck*
Jag har beställt nya lappar till Alva, än så länge är hon väl lite för liten för att tycka de är "roligare" men de är lite färgglada med tryck på och till och med lite glitter. Min förhoppning är att de ska sitta lite bättre, Alva är ju så rackarns snabb på att rycka bort lappen.
Oj, va långt det blev, men jag behövde nog skriva av mig lite.
Kram på er