Plingis:
Vi har helt VB samt lägsta ersättningen för merkostnader men så har vi ju ögondiagnos samt grav synskada till grund för det. Kolla upp ifall möjligheten för att ta tillfällig förldrapenning för ex sjukhusbesök ligger i vårdbidraget eller ej. I vårt fall gör det inte det och det tycker jag känns bättre. Man kan ju aldrig veta hur ofta som VAB behöver anmälas pga sjukhusutredningar. Där ligger ju också inkomstbortfallet; ersättningen från Fk är ju inte hela lönens storlek.
Hoppas ni nu har fått ett positivt besked från Fk!!
Trycket är fortfarande högt men jag hoppas att det har sänkts tack vare de två olika dropparna som vi ger, ena kväll och den andra morgon. Hon ser ännu inte ut att reagera på trycket negativt och det känns så skönt och jag hoppas att hon aldrig kommer att påverkas heller!
Fick igår besked om att vi numera kan kontrollera linserna via Syncentralen här hemma, dvs ca 1,5 km hemifrån istället för att åka ca 20 mil enkel väg till St Eriks i Stockholm. Bara det ger en positiv effekt; billigare resorm kortare frånvarotid och en lilltjej som inte bli så trött av allt åkande samt att vi slipper utsätta oss för den farliga E4:an...... Kan man verkligen ha sådan tur?????
Kanske ska påbörja inskolning här hemma om någon vecka inför förskola men hennes assistent, men jag vet ännu inte. Känner mig kluven inför det och det kanske blir så att lilltjejen får vänta till efter sommaren. Känner att jag bara inte orkar med nya kontakter, behöva möta alla dessa frågor, kommentarer osv. Det verkar vara få som förstår hur jobbigt dessa påträngande frågor är - att man hela tiden ska behöva blotta sig utan respekt/förståelse. Varför ska man behöva berätta allt för personalen - varför kan det inte räcka med att de är proffessionella och gör sitt jobb utan att behöva veta a-l-l-t????
Usch - låter lite sur och grinig, men det är som sagt jättejobbigt just nu.......
Det som känns skönt just nu är att det ser ut som att våren är på väg, även om minusgraderna känns just nu ute. Ser så fram emot att få på mig andra uteskor än dessa Ice bugs mot blankisen......