Krake skrev 2010-08-21 17:04:04 följande:
Jaha, så har man testat sitt livs första fulblöjor. Vi har varit och campat och det funkade bra med vikisar i några dagar fram tills det började regna och de alltså inte torkade längre. Då fick vi åka och köpa ett paket Libero. Resultat: killen sov hela natten för första gången någonsin. Uppenbarligen vaknar han inte för att han är hungrig, utan för att han är blöt.
Att gå över till engångs är inget alternativ för oss, men jag undrar om det vore idé att försöka hitta några "torrare" tygblöjor just till natten? Hur hade ni gjort? Jag vill ju å ena sidan att han ska känna när han kissat, men några fler timmars sömn i sträck är inte så dumt heller. För honom är det nog rätt skönt också...
Och vilka blöjor skulle ni isf rekommendera?
Köp några pockets eller all-in-on med torrskikt inuti att ha på natten bara. Fuskmocka känns torrast, och fleece tycker jag känns blötast av torrskiktsmaterialen. Finns coolmax oxå och det känns oxå riktigt torrt. Babyheaven har med fuskmocka som jag vet på rak arm. Fuzzi bunz har med fleece, sen finns det ju såklart fler, men jag har dålig koll på köpesmärken då jag syr själv.