Tygblöjetråden 24
Vi kör ju med engångs på barnen på natten och hittade idag på Coop sånna miljövänliga blöjor (Nature babies?) för halva priset för att påsen var lite trasig och smutsig, tänka att en sån lite grej kan göra hela ens dag.
Vi kör ju med engångs på barnen på natten och hittade idag på Coop sånna miljövänliga blöjor (Nature babies?) för halva priset för att påsen var lite trasig och smutsig, tänka att en sån lite grej kan göra hela ens dag.
Frottéblöjorna funkar bäst som nattblöjor, flanell är smidigare dagtid.
Om du inte är kräsen är mitt tips att köpa grejer begagnat. De suger bäst när de är välanvända.
Funkar snappis på IVs formsydda i flanell?
Måste man tvätta ullbyxor innan man ullkurar?
Förut använde jag tygisar på min stora flicka på natten men tyvärr fick hon massor med blåsor (typ svinkoppor) i rumpan så vi bytte till engångs men jag gillar verkligen inte engångs och fick tipset om att naturmaterial mot rumpan är bäst. Och jag funderade då på att prova ett sånt här silkesinlägg, just att ha på natten tillsammans med ImseVimse frotte och en hemmastickad ullbyxa. Vad tror ni?
Efter några tvättar så går inotyolen bort, iallafall på mina formsydda flanell.
Ni som använder tygbindor, hur många har ni av varje "sort"? alltså hur många dag, natt osv.?
Om ni inte använder det, nån som vet om tygblöjetråden är aktiv?
Vilken tycker ni är den bästa nattblöjan?