yrväder skrev 2010-08-10 22:51:42 följande:
Ja just ja,
www.babyheaven.se har pul (sånt man har på utsidan för att hålla tätt.) enda i sverige som säljer det.
www.myllymuksut.com (klicka på engelska flaggan till vänster för att förstå språket om du inte kan finska) har en hel del, både pul och innertyger, och är billigare, men ligger i finland. Frakten är inte så farligt dyr och leveranstiden brukar variera, allt ifrån 1 vecka till 3 beroende på hur mkt dom har att göra.
På dom första jag sydde hade jag microfleece som insida, gör att barnet inte känner sig lika blött, men inte alls lika effektivt som på engångsblöjor såklart. Hade även kardborre som stängning, vilket jag egentligen inte rekomenderar, då det nöttes otroligt fort. Kan dock vara smidigt om man vill testa sy, för man behöver inga verktyg och det finns att köpa lite varstans.
På omgång två hade jag bambustretchfrotte (bamboo stretch terrry) på insidan, för att E skulle känna sig blöt och bli blöjfri fortare. Och till dessa införskaffade jag även en knapptång (finns på
babythings.se eller på ebay) och knappar, E började nämligen öppna kardborreblöjorna på slutet.
www.myllymuksut.com har även en svensk sida. Om du trycker på engelska flaggan så kommer det att stå en i slutet på raden. Byt bara ut det mot sv så får du på svenska