-
Visst är det sånna man kan köpa på Coop?Hundägare i Gbg skrev 2010-05-13 14:07:37 följande:Nature babycare, www.naty.se Såna har vi på natten.
-
Det verkar fungera bra med engångs på natten så vi kör med det nu, hoppas att lillebror eller lillasyster klarar av tygisar även på natten annars får vi väl sälja dem..
-
Nä nu ska vi väl inte sälja men när vårat barnagörande är slut, vi vet ju inte ännu hur många barn vi får och barn nr 2, 3, 4 kanske fixar tygisar på natten. Dotter nr 1 verkar inte göra det utan med henne får det bli papper på natten och tyg på dan.Ronjas mamma skrev 2010-05-14 09:07:26 följande:Precis som AnnBom skriver behöver ni ju inte sälja, efter vi fick två barn började vi anvanda engångs när vi inte är hemma. Dels för skötväskan blir så klumpig, tung och stor och dels för vi inte har egen tvättmaskin så vi inte ska i tvätt stugan var och varannan dag.Det var en stor lättnad att till sist göra den komprimisen eftersom det kändes som jag inte gjorde annat än att springa i tvättstugan och släpa runt på en jätte skötväska.. Kan vara jag ändrar mig igen en dag, har svårt att vänja mig vid lukten av engångs blöjorna men just nu känns det ok att komprimissa..
-
Ni som har sytt egna ullbyxor, hur gör ni när ni tovar dem?
Tror ni att IVs ullbyxor är varmare än hemmastickade?? -
Använder ni snappisar? Fungerar de på formsydda i flanell?
-
Min mamma var barnvakt när dottern nr 2 föddes och hon tvättade all våran tvätt inklusive våra ullbyxor och använde inte ulltvättmedel.
Är ullbyxorna förstörda elle går de att rädda? Isåfall hur? Tvätta 1 gång med ulltvättmedel och sen ullkura? -
De ser ut som vanligt, inget krympt eller nått men de luktar lite mer parfym än vanligt. Jag tror att hon tog nått gammalt tvättmedel som står kvar vid maskinen som vi inte använder.Anaiah skrev 2010-07-23 10:43:38 följande:Det är ju ingen mening med att tvätta dem igen, med ullshampo, det har man ju bara för att inte tvätta bort lanolinet. Däremot kan en dubbel ullkur vara på plats.
Hon tvättade väl de fortfarande i ullprogrammet eller åtminstone i 30 grader? Krympte de något? -
Hejsan!! Jag har en dotter på 22 mån som vi pottränar för fullt. Vi använder IVs formsydda till henne men de är svåra att sätta på henne när hon står upp då hon är en RIKTIG sprattelmaja. Vi provade FB på henne men även de sprattlar hon för mkt för så knapparna hoppar upp om vi har knäppt ihop dem för att använda som up&go.
De enda som just nu fungerar för vårat behov är tyvärr engångsup&go då vi behöver en blöja som kan ta MKT kiss men som inte behöver knäppas? Finns det nån sån? Vi har några av IVs trainingpants men de klarar ju bara en liten skvätt. -
Jag har några fuzzibunz jag ska ev. sälja till en kompis, de är köpta nya och knappt använda. Vad tycker ni är ett bra pris? Jag har 10 st.
-
Jag säljer några Fuzzibunz i strl medium 6-11kg,inboxa mig om du är intresseradFru S B skrev 2010-09-03 11:29:56 följande:
Hej, nu ska jag komma igång m tygisar på allvar, provade lite imre AIO när hon var liten, har köpt på mig ngr olika modeller på tradera och ska prova mig fram men... vilket tvättmedel ska man använda? Har sett "inte-listan" på vad tvättmedlet inte får innehålla men vet inte riktigt vart jag ska leta...
Är f.ö intresserad av att köpa fler pocketblöjor som passar för 9 kg och uppåt om någon vill sälja :)