Tygblöjetråden 24
Ärheltäckningsmattan lös? Känj ju läge att ta bort den. Hur har ni klarat ermed det hittils? Vi har fläckar högt o lågt på mattor o soffor... Inte kiss då, men kräks o matrester.
Ärdet bara jag som reagerat på attIKEA lukar så kemiskt? Alla andra blöjor har jag tvättat två ggr innan för bättre sugförmåga, men de fick jag tvätta 4 ggr för attde inte skulle stinka kemiskt Och efterförsta tvätten fick jag tvätta om allt i första tvätten för de tog upp av den lukten. Så jag rekommenderar ist imse vimses, de är ekologiska och luktaringet, mjuka och härliga med
Nån som beställt från Mjuka Under på länge? Jag har beställt många, och först skulle dekomma v 15 - sen kom tyget då och de skulle sys. Prel. komma v20. Fortf. inte fått, och inget svar på mitt mail för några dagar sen.
Tummen upp för Juniblöjan
Så såg jag det här start kitet på nätet för 150kr. Vad tror ni om det??
Tygblöjor/vikblöjor samt blöjbyxor, använda av 1 barn. Säljs helst som paket för 200 kr, eventuellt endast blöjor alt. byxor styckvis.
18 st vikblöjor i flanell, Imse Vimse, 85 x 85 cm
18 st vikblöjor i bomullsväv, Ullrike, 75 x 75 cm
1 st blöjbyxa i bomull, Bumpy Dag, stl Small (5-8 kg)
1 st blöjbyxa i bomull, Bumpy Dag, stl Large (9-12 kg)
2 st blöjbyxor i ull, Bumpy ull, stl Large (10-12 kg)
öh, vad hände?? Fortsätter...
...även om de flesta här i tråden dregglar över det
Hej Parsley!
15 tror jag räcker gott och väl om ni har egen tvättmaskin. Ett tips är att inte beställa alla på en gång, utan ta ett par och testa så att dom passar just er och er bebis.
Vi testade BG, men fastnade inte direkt. Tyckte passformen var sådär och att de verkade skava lite.
Nu har vi bara Itti Bitti D'lish, snap in one - vi ÄLSKAR dom! Underbara blöjor! (men jag skulle inte rekommendera att köpa så många ittibittisar i stl S till en nyfödd, eftersom modellen är rätt slimmad är risken att man växer ur alla på rätt kort tid. Bättre att köpa ett gäng i stl M istället, de är från 6,5 kg)
Dock finns dom inte i Sverige, man får beställa från England.
Jag har beställt från Cheeks and Cherries, som jag rekommenderar helhjärtat. Snabb leverans, jättebra kundtjäns (om man beställer fel... *harkel*)
Överlag är det en jättebra hemsida, mycket informativ! Man kan läsa kundomdömen om alla blöjor också, det är superbra.
Hade visst en bild på HH
lh3.ggpht.com/_46n54XRvtTw/TGcVQnrhG0I/AAAAAAAAAG4/-eWP-azZXAE/20090401HHonesize.jpeg
www.mjolkfri.com/artikel/251/
Denna hade nog varit bra för tygisar.