Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Tygblöjetråden 24

Ekorrfamiljen ulv er rigtigt men ekorre heter Egern..

Katkat ved du om det der uld fleece er som kartet uld? tænkte bruge det som fyld til en dukke( lidt of topic jeg ved)

Vores favorit her hjemme er Bg organic AIO har lige solgt fra vores I.V aio da de er blevet for små.

• Ronjas mamma
    Katkat skrev 2010-06-28 21:07:52 följande:
    Ronjas mamma: uldfleece er ikke det samme som kartet uld. kartet uld skal feks filtes eller laves til garn;) uldfleece er et færdigt materiale som er klar til brug:)
    Jo det er jeg klar over, men det var fordi at det hos storchesbarn har jeg kigget på tidligere og det ligner ikke fleecesom i fleece stof.
    Det ligner kartet uld på bilden og der står i beskrivelsen at man bare tar lidt af det og putter i bleen hvor numsen er rød så tænkte jeg at det nok bare var fordi at jeg ikke forstod det rigtigt.
  • Ronjas mamma

Grynet har du några bg AIO org?
    Är på jakt efter lite fler efter att jag solde våra I:V som tjejerna växt ur eller dvs som minsta tjejen växt ur...

• Ronjas mamma

Tänkte på en fråga till er som bruger BG flip tror ni det skulle fungera att använda org flip inlägg i I.V blöjbyxa?

• Ronjas mamma
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-03 13:16:33 följande:
    Nu har jag äntligen testat mina BG Flips!! Hjärta De är ju lika tunna och smidiga som engångsblöjor så det märks knappt att han har tygisar på sig. De suger upp enormt mycket kiss, men jag vet inte hur länge de håller tätt, för sonen lyckas alltid bajsa en stund efter att han fått en ny blöja på sig.. Hur som helst är jag väääldigt nöjd med den här blöjan!!
    Är det med organic inlägg eller micro fiber? inboxa mig gärna om bg org.
  • Ronjas mamma
    Loreena skrev 2010-07-07 00:15:18 följande:
    Hej! Jag har köpt Imses Organic cotton blöjbyxor i strl. NB (3-6 kg) Tror ni att jag kan hoppa över small nästa gång jag ska köpa blöjbyxor och gå direkt på medium (7-10 kg) ?
    Jag vill säga att det beror på ditt barns växt mönster om de har en normal växt kurva kan man klart göra det men som min yngsta som växt långsamt och varit liten hela tiden kunde jag inte gjort det med..
  • Ronjas mamma

Såg et bra tips när jag satt och kollade runt vet inte om ni andra också sett det,
    men om man har en gammal ulltröja kan man tvätta den på 60 siksacka mønstert och klipp och sy till blöjbyxor..

tänkte för mig och kanske andra sominte är så bra på att sticka är det ett enkelt billigt sätt att få ullbyxor.

• Ronjas mamma

Någon som har ett bra tips till hur och vad jag ska använda till at sy egna prefolds?
    Kunde tänka mig några i typ bambu och gärna ekologisk helst inget syntetsiskt och var jag så köper tyger till det. Känns som om det är så enlkelt att sy och mycket billigare än att köpa färdiga.

Har upptäckt att mina formsydda IV beh¨over nu vikas som prefolds till min lilla tjokis för annars sitter de inte bra om låren och så mycket enklare att bara slänga i en limpvikt i byxan och stänga..

• Ronjas mamma
    yrväder skrev 2010-07-18 11:23:24 följande:
    Jag köper bambu från myllymuksut.com
    Har gjort några i 3 lager bambustretchfrotte, och några i 3 lager med bambustretchfrotte med bambufleece i mitten. Är det ett äldre barn kanske man vill sy nåt extra lager i mitten. Jag har inte gjort det, men mina är tänka som prefolds till nyfödda.
    Det är till mina flickor på 2år och på 10 månader, tanken var att använda dem på samma vis som inläggen i flipsen så de bara ska vikas ihop på 3 och användas i mina IV byxor och om jag fick tagit mig samman till att sy några ullbyxor av gamla ulltröjor..
  • Ronjas mamma

Har någon provat eco bums blöjor och i så fall har ni provat att köra dem varmare än 60 grader?
    Vi kör ofta våra bg på 90,
    men nu har stora tjejen fått dagisplats från oktober
    och tänkte jag skulle hitta något hun kunde ha där
    som var så enkelt att det inte blir problem med att överbevisa dagis om det
    Så vill jag ju inte behöva stå och sortera i hur de olika ska tvättas..

Svar på tråden Tygblöjetråden 24