Inlägg från: Blå Flygare |Visa alla inlägg
  • Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

SaraLj skrev 2010-03-17 21:19:22 följande:
    Hejsan! Jag är helt ny på dethär med tygblöjor och jag har inte läst bakåt i tråden. Funderar på var man kan köpa begagnade blöjor (ska man miljötänka är det väll lika bra att ta det hela vägen och inte köpa nya??)?  Funderar på att börja med att testa vikblöjor på min 6 månaders (känns som det billigaste allternativet??!). Är det någon som har ett bra mönster i tvåändsstickning på yllebyxor (har hittat mönster men de är inte så täta och det känns som om man vill väll ha det tätstickat? ). Viker man bara blöjan och sen på med yllebyxan eller har man en till byxa där i mellan? I så fall hur ska den byxan se ut? Hoppas att jag inte ställer för konstiga frågor? kan ingenting om dethär...
    På Blocket dyker det ofta upp stora paket med blöjor, så det räcker en hel period ev att det behöver kompletteras. På tradera kan man buda, där köper man ofta styckvis och priset blir högre. På sjalbarn.se hittar jag det mesta, mittemellan prismässigt. Där kan man också efterlysa om det är något särskillt man vill ha.
  • Blå Flygare
    banansmoothie skrev 2010-03-19 00:41:32 följande:
    Vad skönt att se att man kan hitta köpare begagnat. Om jag inte kan hitta nån bekant som vill köpa dem så kanske jag kan bli av med dem ändå. Och jag kan ju bleka ur de flesta fläckarna också (med hjälp av min vän solen ). Om man tänker på det så är ju 1500 för en hel blöjperiod (eventuellt två om man har fler barn som ska ha dem) ett rejält kap! Och mina bambublöjor är så hög kvalitet så de räcker nog för minst 2 barn till, kanske 3 .
    Bambu verkar inne nu, många som vill ha - inte bara jag. Så du blir säkert av med dem till det bra priset! Citrontvål och sen sol på det (efter tvätt) så är nog fläckarna borta. Verkar inte heller som att fläckar bekymrar köpare av begagnade tygblöjor så mycket, bara de som inte testat tygblöjor än.
  • Blå Flygare

Laggt en beställning på 12 blöjor {#lang_emotions_sealed} Tänk om jag ångrar mig! Måtte dessa bli bra nu. Kommer lär de göra lagom till jag börjar jobba och maken tar över - ett par månader för sent mao

• Blå Flygare

Någon här som använder muksut pocket med kardborre? Vilken kroppsform passar de bäst på?

• Blå Flygare

I FB finns en tygblöjegrupp, just delat med mig av lite bilder där

• Blå Flygare
    yrväder skrev 2010-03-28 13:22:36 följande:
    Nöjdhet deluxe, myllymuksut har fått in aptyget i pul igen
    Visst är det fint! Fick se det och bara måste ha! Dock låter jag någon annan sy
  • Blå Flygare
    yrväder skrev 2010-03-28 14:38:38 följande:
    Så kan man oxå göra
    Önskar jag hade talang att sy. Och tid förståss Fast det är väl något man tar sig, alla har ju i botten lika mycket tid.
  • Blå Flygare
    yrväder skrev 2010-03-28 15:27:49 följande:
    Jag hade då verkligen inte talang när jag började. Det såg förjävligt ut
    Locka mig inte nu att ta på mig nått jag inte kommer avsluta! {#lang_emotions_djavulsk}
Svar på tråden Tygblöjetråden 24