• llotta

Tygblöjetråden 24

Då kanske vi inte ska satsa på dem. Det finns fortfarande en påtaglig bebismage som saker behöver hamna nedanför. Om nu någon annan funderar så är det den här modellen www.lindex.com/se/barn/flick-86-122-cl/underklaeder-natt/6928024/Trosa/ som passat oss bäst hittills. Ja, det är sjukt vad mycket pengar det blir på underkläder, jag lägger generellt mycket pengar på barnkläder, men på något sätt känns det ju rimligare att man får en fin tröja för 200 kronor än fyra ynkans små underbyxor. Nåja, från maxi fick jag iaf med mig 9 par för 70 kronor, så det var nog ett bra köpa att ha som reserv även om de inte sitter prefekt. Det behövs ju en hög att lägga på fsk också...

• llotta

Klart att det är viktigt. Jag har övervägt att köpa kalsonger istället, boxer borde ju inte åka in i rumpan på samma sätt. Det där är dock precis den modellen som visade sig vara för små när alla andra snarare var för stora...

• llotta

Betula, de kan säkert funka, jag är dock inte väldigt förtjust. Skaffa en och prova kanske? Det verkar som barnshop har bum genius aio!

• llotta

Kallfront - är de med knappar? Om jag letade hade jag nog kunnat tänka mig att betala iaf 170 kr st för dem. Det är bra drag i Köp och sälj tygblöjor-gruppen på FB, kan varmt rekommendera den. Tänker att det beror på hur många det är också, ett bra paketpris kan ju kännas lockande och så behöver man inte hålla på och skicka till massa olika...

• llotta

Betula - det finns förresten två aio till salu i den gruppen nu (inte min annons), 150 kr st.

• llotta

Hestia - knäpp FB så det känns lagom och sen kan det väl tänkas att han behöver växa till sig lite för Bum Geniusen, de har ju ofta rätt tunna ben de där små. Grattis till sonen!

• llotta

inessa - jag hänger i en tygblöjegrupp på Facebook (som jag varmt kan rekommendera) och där är det många som gillar poops!

• llotta

Bobelin - vi har kört på Bum genius pocket med kardborre på fsk och det har funkat toppen! Packar dem med åtminstone dubbla inlägg. Kardborre är ju smidigt för fsk-personalen, men det lär ju redan ut knapparna också och egentligen tycker jag att Bum genius pocket med knappar är en ännu bättre blöja! Tycker du att de är för dyra kanske det kan vara läge att prova en poops och se om de passar, beror lite på formen på barnet tycker jag. Vi har gått runt på nio fsk-blöjor + de hon haft på sig på morgonen när vi lämnat utan problem med relativt långa fsk-dagar och tvätt var tredje dag. Engångs för motsvarande förbrukning hade iaf kostat oss 30-40 kr i veckan (änglamarks).

• llotta

Monchichi - jag tror ärligt att BG med knappar är odödliga, typ. Helt klart bästa blöjan. Nu är de jag har inte så himla gamla, men med tanke på hur länge de med kardborre trots allt har hållit så tror jag verkligen det. Sen kan man förstås ha otur med knapp som går sönder, det har dock bara hänt mig på fuzzi...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24