Tygblöjetråden 24
Hej!
Min son är 10 månader och vi har fram till nu kört med imse vimses all-in-one tygblöja. Vi har varit jättenöjda och det har funkat super bra, tills nu...
Nu är han väldigt rörlig och verkar ha en storlek som varken passar storlek Medium 8-11 kg eller Large 11-16 kg, fast han väger 10 kg. Båda två går upp när han kryper och lever loppan. Medium går knappt om magen på honom och kardborren lämnar hemska rivmärken på mage och lår. Därför köpte vi nästa storlek men det är samma sak med dem. Kardborren går upp ifall man inte har jättetur att sätta dem exakt rätt men gör man det så kan han kissa vid sidan om blöjan (eftersom det blir en rejäl springa mellan blöja och pojk). Kardborren lämnar hemska rivmärken även med den stora storleken vilken jag tycker är oerhört märkligt eftersom de måste knäppas omlott för att inte kasa av.
Är det någon annan som haft samma problem? Vilka blöjor köpte ni då?
Jag har kollat på gDiapers eftersom de har kardborr i ryggen eller MannaMaa formsydd byxblöja, någon som har någon erfarenhet av någon av dessa två?
Vi kör på Imse vimses träningsbyxor mycket, och potta förstås, men ibland behöver man ju lite mer skydd. Nu får det bli i form av vanliga "ful blöjor" som vi kallar det... tråkigt!
TACK för alla svar!