Inlägg från: castafiore |Visa alla inlägg
  • castafiore

Tygblöjetråden 24

Liten fråga, finns det något andrahandsvärde på pocketblöjor? Jag menar typ begagnade bumgenius som varit flitigt använda... Jag hoppas på att få min lilla blöjfri snart, och jag ska inte ha fler barn. Blöjorna har suttit på två barn, så de är ju inte nya... Är de säljbara när tiden kommer eller bara att slänga?

• castafiore
    DetÄrBaraLillaJag skrev 2013-07-12 02:22:46 följande:
    Klart säljbara, visst du kan inte få en förmögenhet för dom om dom är slitna, men så länge dom är funktionsdugliga så vill säkert någon ha dom! Lägg ut dom på FB tygblöjor köp och sälj :)
    Tack. Då får vi se när lillan blir blöjfri....
  • castafiore
    nadir skrev 2013-07-25 17:22:15 följande:
    Hej!

Slänger ut en fråga. Väntar första barnet och vill ha tygblöjor. Vill köpa ett paket som räcker länge. Gärna hela blöjperioden. Finns det såna alternativ?

Tacksam för svar :)
    Jag gjorde som så att jag köpte tre olika märken för att se vad jag trivdes med. Sedan köpte jag 15 st av det märket jag tyckte funkade bäst, som hette bumgenius. Dessa har båda mina barn använt under hela blöjperioden (fösta i tre år och andra i två år hittills) , och de funkar bra fortfarande. 15 st räcker om man tvättar varannan dag.
  • castafiore
    nadir skrev 2013-07-25 22:32:25 följande:
    Ska googla direkt! Har egentligen bara spanat på imse vimse än så länge faktiskt. Tack!
    Imse vimse tyckte jag var direkt värdelösa.Tjocka och otympliga.
    Vi provade mothers touch, peabodys (tror de hette så) och bumgenius. Alla var ju bra, men det jag fastnade för var att bumgenius knäpps med kardborreband på magen. så himla praktiskt.
  • castafiore

Jag hade den vanliga, bumGenius 4.0 One-Size Cloth Diaper tror jag.
    Den funkade utmärkt från start. Det kanske skulle bli lite byltigt på en prematur, men på normal nyfödd funkar det bra.

• castafiore
    Bobelin skrev 2013-07-26 12:25:35 följande:
    Min 14-månaders kan absolut inte ha kardborreknäppning längre då han tar av dem hela tiden!
    Annars finns det många fina birt-to-potty kits om man kikar lite på engelska hemsidor.
    Nä, det kan jag förstå. Och när de blir lite större, i slutet på blöjperioden kan ju kardborreknäppningen gå upp av sig själv OM de bara har blöja. Så vi har alltid kläder ovanpå.
  • castafiore

Liten fråga: Vi kör med lite ättika emellanåt för att få bort lukten, men ibland räcker inte det. Då har vi använt nappysoak eller nappyfresh och det har löst problemet för en lång tid framöver.

Men nu hittar jag inte något av dem på nätet längre, i alla fall inte i någon svensk butik. Har de slutat sälja? Någon som vet var man kan hitta?

• castafiore
    polly P skrev 2013-09-02 21:35:26 följande:
    Va e grejen med rispapper igentligen? Skulle man inte kunna lägga tex eldorados tvättlappar ist?
    Kan man spola ner eldorados i toan? Och gör de torra tvättlappar?
  • castafiore
    polly P skrev 2013-09-02 23:37:24 följande:

Nej.
    o ja.
    Då är det väl det som är skillnaden, rispapper ska man kunna spola ner i toan. Men vi gör det bara när det verkligen behövs, då jag ändå tror att det kan täppa igen.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24