Inlägg från: MickeNike |Visa alla inlägg
  • MickeNike

Tygblöjetråden 24

Hej

Vi väntar första bebisen om lite drygt en månad, och det börjar bli dags att köpa blöjor. Vi tänkte köra på vik-blöjor och hittade dessa som verkade bra. www.onetex.se/vikblojor-100-g-6-p/296-0
    Det står från sex månader, men jag har hört att det går bra att använda från början. Verkar dessa som något att ha? De säljs i 6-pack, ska man köpa på sig ett gäng direkt, eller börja med ett och prova? Risken finns väl att sex stycken går åt ganska snabbt, och så kan det ta några dagar att skicka efter nya, och vi har ingen tvättmaskin.
    Är det någon som vet om de verkar bra?

• MickeNike
    johlinn skrev 2012-07-29 10:41:20 följande:
    Det verkar vara bra blöjor! Jag har köpt mina på minimundus, men det är samma typ. De är lite stora på en nyföding, men om man inte störs av stor blöjbak själv så gör inte bebisen det heller, småttingar ligger mest still iaf I allmänhet brukar jag säga att man ska köpa några stycken blöjor bara och sen se om man tycker de fungerar bra. men vikisar går ju superbra o använda till så mycket annat och är inte så dyra i inköp heller, så där kan man säga tvärtom nästan - köp gärna iaf två paket - du kan använda dem till skötbordsunderlägg, kräktrasor, haklappar, amningsunderlägg, golvtrasor, filt när det är varmt och så vidare.
    Vad bra, tack så mycket för hjälpen! =)
  • MickeNike

Okej, jag hade visst ett par till frågor, nu när jag har börjat kolla på allvar =P
    De tips jag har fått om det här är från min egen mamma, som använde tygblöjor på mig. Hon har sagt att ullbyxor är det bästa, att de håller torrt bra och är svala och så. Så det tänkte jag köra på. Men det verkar ha hänt ganska mycket de senaste 25 åren, så det kanske inte är det mest effektiva längre? Och även om jag bestämmer mig för ull-byxor finns det en massa alternativ. Och om jag till exempel väljer dessa www.minimundus.se/popup/tygblojor/bljb_imse_ull.htm , hur många behöver jag då? Och hur ofta behöver man byta storlek? Den första känns det till exempel inte som att man använder så länge. Finns det några andra som går att använda längre perioder, eller blir det obekvämt för bebis då?

Och så det här med inlägg... Även där fanns det en massa alternativ, men det är väl kanske inte något man behöver i början?

• MickeNike

Hej, är det någon som har några bra tips på hur man gör med vikblöjor till spädbarn? Provade handbok.alternativ.nu/%C3%96vriga_%C3%A4mnen/Barn/Tygbl%C3%B6jor/Vikbl%C3%B6jor igår, men det känns som att hela bebis försvinner i allt tyg..

Svar på tråden Tygblöjetråden 24