Tygblöjetråden 24
Hallojs!
Ny i den här tråden och med tygblöjor. Är bara halvvägs i min första graviditet idag, men håller just nu på och läser in mej ordentligt på tygblöjor och även EC som tilltalar mig enormt (väldigt intresserad av naturliga beteenden hos människa och djur)! Jag har väl läst 50-70 sidor av den här tråden i omgångar och blivit mer förvirrad, klokare igen, orolig, lugn och börjar väl landa nånstans i vad jag tror kommer att kunna funka härhemma. Hade det bara varit mej själv att ta hänsyn till är det ju inga problem alls, jag har viljan och tålamodet att prova mej fram. Men jag har inte tänkt byta varenda blöja i huset och curla make, utan det ska nog delas på ansvaret för den biten är väl planen. Första barnet för honom också, och trots två småsyskon ingen erfarenhet av barnskötsel heller (jösses, hur ska det gå!!! :D). Jag är helt nybörjare på bebisskötsel också...
Jag har börjat shoppa lite provpaket med tygblöjor. Dels 11 AIO till hyfsat pris på tradera, men ett budgetmärke (OneTex) har jag förstått, så det var kanske ett dumköp som jag kommer att ångra. De känns ganska styva och det isydda inlägget verkar vilja knörvla ihop sig nu när dom är tomma. Det är storlek small, så jag hoppas de funkar som extrablöjor till liten bebbla. Sen fick jag tag på 6 BumGenius 3.0 (tror jag enl. bloggrecension) som förhoppningsvis ska vara ett bättre köp när de "glömda" inläggen hittat hit också. Sen är jag sugen på att testa ett par pocketar till. Poops och ett provpaket från barnshop och ev. BG Flip som var omtalade i den här tråden för ett tag sedan. Ska få lite begagnade vikblöjor också, man vet aldrig, jag kanske fastnar...
Ett par konkreta frågor kommer här: