Tygblöjetråden 24
En kankse dum fråga men jag får heeeeeeela tiden höra från folk när jag berättar om att vi vill använda oss av tygblöjjor att ohhh lycka till! Du kommer bara orka en eller två månader sen kommer du övergå till vanliga blöjjor.
En kankse dum fråga men jag får heeeeeeela tiden höra från folk när jag berättar om att vi vill använda oss av tygblöjjor att ohhh lycka till! Du kommer bara orka en eller två månader sen kommer du övergå till vanliga blöjjor.
Tack för era svar, känns skönt om inte annat att läsa andra här som inte verkar har något probem med det. Om inte annat triggar allas kommentarer mig bara mer till att jag vill bevisa att det vist går! :) Jag hoppas bara på att de inte kommer ha rätt. Dock kommer vi antagligen köra främts på vikisar då vi inte vill använda torktumlare så mycket :) Och förstått att de torkar betydligt snabbare än andra blöjjor... eller?
tack för stöd :) känns bättre nu och tror mer på att vi kommer kunna bevisa de andra att man visst kan använda tygblöjjor :D
Hej har precis fått hem imsevimses vikisar, rutväv för nyfödda samt en ullbyxa. Testade att göra en trekantsvikning (kallas det så?) och den blev ju jättetjock i mitten. Vek flera gånger men jag tycker fortfarande att den känns väldigt otymplig i mitten. Trivs verkligen en bebisen i det? Och om man vill att den ska ligga på rygg kan det ju inte vara så skönt med en bulle på ryggen/rumpan? Sen för en som kanske är dum, men är det tänkt att ullbyxan ska vara utanpå eller räcker det med snappin och att man möjligen sätter på någon body eller liknande utanpå? Väntar min första inom ett par veckor så har inte kunnat praktisera ännu :)
Blå Myran: tack för de fina bilderna, det såg ut som om lillen trivdes :)
glockenbach: luftar blöjorna bra? Tänker nu när det blir varmt att det inte blir en bastu inne i blöjan? Är annars på väg att beställa vilken sekund som helst ;)
Tack, för svar! Det låter inte allt för besvärligt att torka och tvätta yttreblöjan en gång om dagen. Jag och mannen är inne på att köpa två day paket, en stay dry och en organic. Har kollat på youtube och de verkar verkligen hur smidiga och bra som helst :) tack för hjälpen och tippset, nu är det bara till att beställa! :D
Weee nu har jag beställt två day pack av Flip Bumgenius! Med extra inlägg av både organic och stay dry :D ser så fram emot när de kommer! Tack Glockenbach, flin blogg har du också! :)
SaltNapp: Det var en av de första anledningarna till att jag fastnade för Flip BG just för att de verkar vara tunna och smidiga :) och som gör att man kan använda bodys! :D Men du har alldeles rätt: ett överdrag och ett inlägg som antingen är stay dry eller organic cotton, här är en bra video som illustrerar hur de funkar:
jag har inte fått mina grejer ännu så kolla isf. med Glockenbach men jag tror att den yttre blöjan är gjort av PUL: www.babyheaven.se/index.php
Ekorrfamiljen: jag beställde precis min från Babipur och de har även den billigaste frakten när jag jämnförde med andra sidor från england och nej Flipsen finns inte i sverige, ännu iaf.
Tack för tippsen! ska iaf. göra en beställning från minimunduns så bestääller då några tvättlappar därifårn :)
WEEEE fick precis hem min FLIP BG! :D och de är såååååååå fina!! Nu ska bara lillen ut så man kan börja använda dem!
Dock slog det mig något, vi har två katter och det är katthår på allt och alla! Måste alltid rulla alla kläder efter tvätten. Är det så för er som har katter att ni måste rulla era tygblöjor eller har ni någon bra lösning?
Jag vill ju helst slippa torktumlaren.
SaltNapp: ja alltså har ju inte kunnat göra annat än att titta på dem då vår lille inte ska dyka fram förend om 2 veckor :) Men de är verkligen jättefina! Lätta att justera och bra inlägg, till och med min mor blev imponerad som har varit lite skepptiskt till det där med tygblöjjor :)
Sen har jag för mig att de ska tvättas innan men finns ingen bruksanvisning. Så tänkte försöka googla lite på det hur det ligger till :)
Ekorrfamiljen: Ahh ok, ja problemet är nog att min man inte är så noga med att rulla sina kläder och stoppar in dem i tvättmaskinen och då blir det så att alla kläder blir håriga från hans. Men han kanske förbättrar sig nu när blöjorna ska in i samma maskin ;)
Och jo frakten var billigast på babipur, annars är det samma pris på de i england, eller iaf de sidor som jag kolla upp :)
Johlinn: Ahhh tack, då är det bara till att tvätta :)
SaltNapp: det är lungt, tror du kommer hinna berätta för mig hur de är att använda innan mig ;) och jo, jag bara läääängtar tills den skall komma ut :D
Dum fråga säkert men har ni vatten i era hinkar?
och jo, vad för typer av hinkar har ni? Någon speciell eller bara en vanlig plasthink?