Inlägg från: NorrVimpel |Visa alla inlägg
  • NorrVimpel

Tygblöjetråden 24

Jag tänkte att vi skulle ha tygblöjor (får vårt första barn i november). Pockets verkar förstås väldigt smidigt men är mycket dyrare än de andra alternativen. Att sy känns inte heller lockande...

Tänkte att vikisar är väl bra men så har jag en man som är mycket opraktisk så nu lutar det åt Imse formsydd flanellblöja. Tycker det är bra att man kan ha dem hela blöjperioden.

Är det någon som har åsikter om Imses formsydda flanellblöja?

Och är det något man skall tänka på när man införskaffar tygblöjor?

• NorrVimpel
    NorrVimpel skrev 2010-05-04 09:06:57 följande:
    Jag tänkte att vi skulle ha tygblöjor (får vårt första barn i november). Pockets verkar förstås väldigt smidigt men är mycket dyrare än de andra alternativen. Att sy känns inte heller lockande... Tänkte att vikisar är väl bra men så har jag en man som är mycket opraktisk så nu lutar det åt Imse formsydd flanellblöja. Tycker det är bra att man kan ha dem hela blöjperioden. Är det någon som har åsikter om Imses formsydda flanellblöja?Och är det något man skall tänka på när man införskaffar tygblöjor?
    Puff..
  • NorrVimpel

Tack har har det rasslat in svar . Så frotté är bättre än flanell och new born-storlek är bra att ha i början. Hur många i NB behöver man? Är det lika många som de andra 18-24 stycken?

Bejbi08: Tvätta enbart med olja inte med vatten så kanske det blir bättre? Har själv torr hud och har olja till underlivet. Lufta också så mycket du kan när hon är vaken. 

• NorrVimpel
    lilla snöflingan skrev 2010-05-13 12:45:31 följande:
    Jag vet att det finns en tygbindetråd förut, någon som vet om den finns kvar och i sådana fall var den ha gömt sig?
    Ja, du kan ju se om du kan väcka liv i den. Jag är den sista som skrev och det var i januari.

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47733325.html
  • NorrVimpel

Titinea: Okej, jag är inte så insatt ännu eftersom vi än så länge väntar barn och inte har barn

• NorrVimpel

Rena och rena. OM man har svamp måste man tvätta underkläder i minst 60 grader för att bli av med, om nu barnet skulle få det. Skulle absolut inte tvätta blöjor och underkläder på lägre temperaturer.
    --------------------------------------------------------

Hm. Till "soakerpad" Vad är detta? NÅgon som vet.

3 pieces, 10 cm x 40 cm each, of thin

wadding (e.g. Dacron® wadding)

(från ett ottobredblöjmönster, på formsydda flanellblöjor)

• NorrVimpel
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-09 12:48:08 följande:
    Jag har gjort både och har jag för mig. De funkar utan ullkur, men det blir bättre med!
    Tack Ekorrfamiljen.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24