Inlägg från: FeliXia |Visa alla inlägg
  • FeliXia

Tygblöjetråden 24

Hejsan!
    Jag skulle vilja ha lite råd inför mitt tygblöjeköp. Det är mitt första barn, och kollat runt i tygblöjedjungeln, och har nu hamnat här. Kanske kan någon ge sina ideér på det jag kommit fram till så här långt?
    Jag funderar på att köpa hem 12 Bumgenius AIO och 6 P´tit Easy.
    Är dessa sorter bra sorter?
    Är det att föredra AIO för de andra varianterna som finns?
    Och tror ni som har erfarenhet att det räcker med detta antal?
    Och till sist; hur har ni gjort, köpt hem innan ni vet hur stor bebis som kommer, eller ska man vänta?
    Det är ju justerbart har jag förstått, men kanske dumt att köpa hem redan?!
    Glad om ni har möjlighet att guida mig lite närmare ett köp! TACK på för hand!!
    MVH,
    Carolin

mamma i juli
  • FeliXia
    Titinea skrev 2010-05-11 21:09:27 följande:
    Vi har BumGenius AIO och de tycker jag är toppen, men de torkar långsamt. Men det kan vara bra att sprätta upp bakre sömmen på inlägget och då torkar de snabbare.  BumGenius pocket är också bra tycker jag.  Men överlag så är det så här:*AIO torkar långsammast*Pocket näst snabbast*Vikisar snabbastVår tjej vägde 3 kilo när hon föddes och då var BG för stora i benen och de andra blöjorna vi hade då. Men har man en stor bebis från början kan de nog fungera bra med dem. Men sen hon var tre månader har vi använt dem och hon är ett år nu och har största storleken på dem och de räcker nog ett tag till.
    TACK! Det är väl bäst att avvakta med inköpen, men det är svårt. Vill gärna fixa klart det som går. Ska flytta precis innan (17 dagar innan bf.... ) , så då har vi nog med det...
  • FeliXia

Hejsan!
    Måste bara beklaga mig lite... Har en 1 månaders bebis. Vi hade tänkt använda tygblöjor från starten. Köpte bumgenius AIO, petit easy.
    De skulle passa nyfödda på 3 kilo. Det gjorde de inte.
    Nu, när hon vägen 4 kilo passar de bättre...
    Men så irriterande när vi sitter och ammar. Min lilltjej ligger på amningskudden, och plötsligt känner jag hur det kommer varmt över min mage och ner på kjolen, och över i soffan!
    FINT!
    Premiären på Petit Easy...
    Vilket skämt.
    Verkar som om vi ska bygga på det redan enorma sopberget, och betala många många tusen på en-gångs...
    De läcker iallafall inte.

BESVIKEN på tygisar
  • FeliXia
    annbom skrev 2010-08-16 10:38:57 följande:
    Har du tvättat blöjorna några gånger och endast i lite tvättmedel? De läcker annars. Sedan får du väl inte ge upp på en gång. Det finns ju fler sorter som kanske passar er bättre
    Hm... Sant =)
    Blev så besviken (& arg!) bara. De är tvättade en gång, med lite tvättmedel (eller inget tror jag till och med, eftersom de var helt nya då...)
    Tack för tipset.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24