Tack för svaret! Använder du något att ta bort bajset med? Eller bara toapapper? Väldigt detaljerade frågor haha :)
Har du köpt coolmax på myllymuksut?
Skönt att er dotter snart är blöjfri. Hur gammal är hon?
Titinea skrev 2010-05-10 11:43:29 följande:
Bajs tar vi bort så här: slänger det i toaletten det som går och sen duschar vi pocketen om det finns bajsrester kvar och kramar ur och sätter ned i PUL påsen, (är bajset fast behöver vi oftast bara slänga i toaletten och sen i Påsen). Men nu behövs inte ens det alla gånger för A säger till när hon vill bajsa (för det mesta) så nu slipper vi de flesta bajsblöjor, det är faktiskt skönt. PUL från Myllymuksut tycker jag är bra, kika i min blogg så kan du se exempel på blöjor jag sytt av deras PUL och coolmax. Coolmax är super som insida eftersom bajs lossnar lätt, det är svalt på sommaren, ger tunnare blöjor och ger torrhet till rumpan. Ett bra gratismönster som jag testat är
Tighty withey little hipsters, men det är ett AIO mönster och fungerar bäst med knappar. Sen har
Rita Rump pocket fått många fans. Men det har jag inte testat än, har ritat eget mönster som jag kör mest på. Har tänktnu rita ett Onesize mönster. Tyvärr så tror jag A kan sluta med blöjor på dagen snart, fast då får jag sy träningstrosor istället.. Hoppas det ger dig lite mer info.