Inlägg från: Londonvibes |Visa alla inlägg
  • Londonvibes

Tygblöjetråden 24

Monsterpannkaka skrev 2010-04-28 08:48:21 följande:
    Hej alla! Stod och spanade efter tvättmedel häromdan.. vilken djungel. Hittade bara en jag tyckte var någorlunda vettig på stora ica maxi(hittade itne ica´s egna) och det var Grumme: fritt från fosfat och zeolit.. står inget om parfymfritt? någon som har något annat förslag som man vet funkar, som går att hitta i en vanlig butik? spanade efter de andra ni tipsat om här, men hittade inte.. tack tack
    Vi använder flytande via colour, det funkar jättebra. Läste nånstans för över ett år sedan att det var bra att använda. Har använt det sedan dess och aldrig haft problem med igensatta blöjor etc.
  • Londonvibes

Vi har använt Bumgenius V3.0 från nyfödd och använder de fortfarande nu 1.5 år senare. De har funkat jättebra. Dock började vi med engångs på natten från ca 7-8 månaders ålder då han blev väldigt rörlig samt kissade mer så de höll inte hela natten. Jag har heller inte velat stoppa de hur mycket som helst för att de ska klara en hel natt, tycker inte att det kan vara bekvämt att sova med världens jättebak.

Nu har vi även en del myllymuksut både pocket och aio. De funkar bra men jag tycker att aio är väldigt tjocka så ger stor blöjbak. Dessutom är de dyra och tyvärr inte one size. Men de funkar faktiskt rätt bra på natten med hampainläggen.

Bumgenius har precis släppt version 4.0 så det går att få tag på v3.0 till bra pris eftersom de nu reas ut. Jag har beställt alla våra Bumgenius från England då de är billigare där. Vi har haft 19 stycken och det har räckt väldigt bra. I början går det åt massor med blöjor så då tvättade vi varannan dag men nu blir det mer sällan (var tredje/fjärde dag).

• Londonvibes
    glockenbach - jag använder flytande Via Colour till mina tygblöjor och det funkar hur bra som helst. Har gjort det i 1.5 år nu utan problem. Via heter Persil i England så kan vara värt att kolla upp vad det heter i Tyskland (om det är där du bor?). Tillverkaren är Unilever. Lycka till!
  • Londonvibes

Nä man får ju äta en massa andra värktabletter än Alvedon när man ammar. Diklofenak tex. Det är när man är gravid man bara kan äta paracetamol.

• Londonvibes
    mrs lundin skrev 2011-04-29 16:48:26 följande:
    Sen upptäckte jag att blöjorna som jag tvättat sist inte blev riktigt rena, eller det var iaf bege fläckar kvar efter bajset, samma på en body som det gick upp i ryggen på. Hur råder man bot på det? tvättat i dem i 60 grader.  
    Lägg ut dem i solen, fläckar från amningsbajs försvinner i ett nafs i vanligt solljus.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24