Inlägg från: Hundägare i Gbg |Visa alla inlägg
  • Hundägare i Gbg

Tygblöjetråden 24

Hej hej!

Jag har läst ett tag men inte skrivit men nu har vi faktiskt kommit igång med tygblöjor på vår lilla bebis på 2,5 månader. Vi fick låna ett gäng såna där imse-blöjor med blöjbyxor och det verkar funka bra tycker vi. Det var inte så krångligt som jag trodde men vi har iof inte kommit till tvättandet än
    En liten fråga som dyker upp är hur ofta man ska byta blöja? Självklart fattar jag att det inte ska läcka och sådär men några gånger har ju hela blöjan varit fuktig, men inte blöt. Har man väntat för länge då?
  • Hundägare i Gbg

Vi kör imses formsydda blöjor med deras blöjbyxor. Vi har lånat så de är begagnade. Blöjbyxan läcker dock ofta så att kläderna blir fuktiga längst ner. Vad är felet? Det verkar alltså läcka rakt igenom blöjbyxans tyg. Är de helt enkelt utslitna?

• Hundägare i Gbg
    yrväder skrev 2010-03-29 20:33:42 följande:
    Prova torktumla dem en vända, då borde dom helas Annars är det nog risk att dom är utslitna om inte det hjälper.
    Ok, ska tumla dem nästa gång vi tvättar i tvättstugan då. Har ingen tumlare hemma. Har beställt tre nya också, får väl ha de gamla som backup när de nya blir nerbajsade - för de blir de...
  • Hundägare i Gbg

Åhå, idag kom våra blöjbyxor. Det var de gamla som var slitna för nu var det torrare! Fina Fox fibre från Imse Vimse. Snopet att jag klickat i fel storlek på en bara så nu fick jag testa att sälja på Tradera.

• Hundägare i Gbg
    Ronjas mamma skrev 2010-04-13 06:31:21 följande:
    om du beställt hoss iv själva brukar de vara sjysta att byta om man beställt fel storlek, det blir bara lite ekstra porto..
    Bra att veta men det var inte där vi beställde utan från England. Nåväl, någon blir väl glad för att komma undan lite billigare
  • Hundägare i Gbg
    Ronjas mamma skrev 2010-04-13 22:08:59 följande:
    Hvilken storlek hade du beställt?
    Newborn 3-6 kg
  • Hundägare i Gbg
    Ronjas mamma skrev 2010-04-14 10:15:54 följande:
    øv ærligt..
    Va?
  • Hundägare i Gbg
    Monsterpannkaka skrev 2010-04-28 08:48:21 följande:
    Hej alla! Stod och spanade efter tvättmedel häromdan.. vilken djungel. Hittade bara en jag tyckte var någorlunda vettig på stora ica maxi(hittade itne ica´s egna) och det var Grumme: fritt från fosfat och zeolit.. står inget om parfymfritt? någon som har något annat förslag som man vet funkar, som går att hitta i en vanlig butik? spanade efter de andra ni tipsat om här, men hittade inte.. tack tack
    Vi har Grumme parfymfritt, var det flytande eller pulver? Vi har pulver och texten på föpackningen är blå.
  • Hundägare i Gbg

En liten tvättfråga. Vi tvättade igår, 60 grader som vanligt och bajsblöjorna var fortfarande helt solkiga. Tips? Kan ju inte köra 90 grader varje gång ju.... Borde vi låta blöjorna ligga i blöt mellan tvätt?

• Hundägare i Gbg
    IVFmamma skrev 2010-05-11 13:10:51 följande:
    Idag köpte jag ett paket Libero,jag måste prova nu, dottern kan inte ha såhär längre men jag hatar det. Men jag får köra uteslutningsmetoden, jag tycker att det har blivit bättre med mandeloljan men får prova engångsblöjor nu... Vill inte, vill inte vill inte.. Den stora frågan är varför kommer dessa blåsor tillbaka månad in och månad ut? Jag har fått en tid till BVC-läkaren imorrn för att kolla upp och verkligen gå till botten med detta, jag blir galen. Jag kan nästan önska att dotterns hud blir sämre av engångs samtidigt önskar jag ingen att ha det så ont och svidigt som hon verkar ha haft det. Suger verkligen tygisar lika bra som engångs? Dotterns hud kanske inte klarar av den fukten som blir där inne... Usch mitt mammahjärta svider..
    Trist att ni inte får ordning på det. Vad gäller engångsblöjor så kör vi det på natten och har ganska nyligen börjat med blöjor från Nature babycare som är mer miljövänliga. Kanske kan vara något att testa om ni måste gå över till engångs?
  • Hundägare i Gbg
    IVFmamma skrev 2010-05-13 13:09:04 följande:
    Kanske får satsa på engångs på natten i fortsättningen, nu köpte jag Libero. finns det nått mer miljövänligt alternativ?
    Nature babycare, www.naty.se Såna har vi på natten.
  • Hundägare i Gbg

Tjoho, sen två dygn tillbaka har vi gått över helt till tygblöjor. Körde engångs på nätterna innan men nu är det finfina frottéblöjor som gäller då. Känns så bra!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24