Inlägg från: Nillan77 |Visa alla inlägg
  • Nillan77

Tygblöjetråden 24

Plutteli skrev 2010-04-07 20:52:53 följande:
    Fast om det är så att ditt barn lätt blir röd i baken så kan det ju vara bättre ändå med blöjor med naturmaterial mot rumpan just för att du då kan smörja med det som behövs utan att blöjan täpps till även om det i övrigt inte är nån större skillnad :)
    Förstår jag rätt att salvor inte förstör bomulls- eller bambutyger (frotté och flanelltyger)? Fleece blir däremot förstört? En pcketblöja eller aio med fleece innerst kan alltså inte kombineras med att man smörjer barnet med olika salvor? Hur gör man då när barnet behöver smörjas?
  • Nillan77
    Plutteli skrev 2010-04-09 21:53:06 följande:
    Jo, feta salvor, tex. idomin, inotyol osv. täpper igen fleece eller fuskmocka så att dessa inte släpper igenom fukten med läckage som resultat. Det går ju att "rädda" blöjorna genom tvätt med diskmedel men det är ju knepigt i längden. Om man behöver smörja så är det bra att lägga in ett ilägg i tex. silke eller bambu som inte påverkas av salvan. Dock är det bästa ju om man kan smörja, lufta tills krämen sjunkit in och sedan ta på blöjan, eller smörja med tex. en olja som snabbt kryper in i huden eller absorberas av fleece också utan att täppa igen. När vår tjej är röd i rumpan smörjer vi med en olja som jag gör själv bestående av honung, olivolja, rapsolja och solrosolja!
    men bambu och bomullsmaterial täpps inte till?
  • Nillan77
    yrväder skrev 2010-04-19 10:35:47 följande:
    Nej det behöver man inte. Man behöver det bara om det är drapåbyxor. Men en del kanske tycker det är enklare om vikblöjan sitter fast när man ska sätta fast byxan.
    man kan fästa ihop vikblöjan utan snappi genom att vika den ena "snibben" in under den andra. Funkar jättebra!
  • Nillan77

När jag gick min utbildning till förskollärare fick vi på en miljöföreläsning lära oss att man kan tvätta i maskin med diskmedel. 5 droppar i ett par dl vatten skulle man ha. Har ett svagt minne av att det var i max 40 grader, men det går ju testa. Om vattnet är för varmt skummar det för mycket. Det jag nu funderar på är om man kan använda denna metod för att rädda tilltäppta blöjor. Kanske tvätta alla blöjor på detta sätt. Vad tror ni?

• Nillan77

Någon som testat Kushies Ultra Lite? Är det samma som Kushies Ultra allt-i-ett blöja? Är de bra?

• Nillan77
    glockenbach skrev 2010-06-01 12:57:45 följande:
    Jag har köpt från babipur till Tyskland, det funkade. Hm, jag har ju microfiberinläggen direkt mot huden. Ska man inte ha det? Varför inte? Det är så de funkar i alla fall utan extra inlägg eller nåt, så om man inte gillar det ska man troligtvis inte satsa på flips.www.cottonbabies.com/index.php?cPath=139Här är en länk till flipsens hemsida. Under varje produkt har folk lämnat omdömen och tips, så det kan vara bra att kolla runt där om man har frågor. Jag kan ju bara utgå från min enda unge och typ fyra veckors erfarenhet. Vill ju verkligen inte lura på någon något som inte funkar för dem... :)(Jag är visserligen lite skeptisk till att alla är sådär supernöjda, men jag är ju också nöjd så varför inte?)
    Microfiber torkar ut huden.
  • Nillan77

Ni som har köpt BG Flips...
    1 Funkar dessa att använda på natten?
    2 Hur verkar storleken? Kommer de funka hela blöjperioden?
    3 Har ni testat det inlägget som slängs?
    4 Har de läckt någon gång?
    5 Vad har ni köpt?

• Nillan77
    SaltNapp skrev 2010-06-20 21:07:33 följande:
    har en fråga med..
    förvarar ni alla era använda i hink med lock?
    med något i hinken?
    sköljer ni ur kisse blöjorna innan? eller låter dem torka i hinken? eller  hur gör ni andra?
    jag har en hink med lock. Sköljer blöjorna innan, men det är allt
Svar på tråden Tygblöjetråden 24