• Kali B

Tygblöjetråden 24

Underbart att jag hittade hit! {#lang_emotions_laughing}
    Jag har en trollunge på 1½ år och en till i magen som kommer den 15:e maj.
    Jag vill köra tygisar på båda mina blöjterrorister.

Vad kan ni rekommendera?
    Min dotter är vild och man kan behöva krångla och trixa ganska rejält med henne för att få på henne en vanlig Up and go blöja.
    Hon föredrar The nude style. {#lang_emotions_cheers}

Vad är bäst för en nyfödd liten groda?

Det är en djungel!

Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
  • Kali B
    Blå Flygare skrev 2010-03-29 20:41:30 följande:
    För nudisten rekommenderar jag pocket (eller all-i-ett, det är i princip samma sak), knappar så hon inte tar av den så lätt. De första månaderna med löst amningsbajs är vikblöjor smidigt. Det går ju åt många blöjor och då är billigt, lättvättat och snabbtorkat en fördel! Sen kan h*n ju flytta in i pockets när de blir lediga
    Tusen tack för ditt svar!
    Det uppskattas verkligen. {#lang_emotions_heart}
  • Kali B

Jag ska också sy inlägg som Djävulen själv!
    Jag har budat på vikisar, jag hoppas bara att man få med mojängen man fäster flikarna med men det måste man väl få eller? {#lang_emotions_undecided}

• Kali B
    yrväder skrev 2010-04-19 10:35:47 följande:
    Nej det behöver man inte. Man behöver det bara om det är drapåbyxor. Men en del kanske tycker det är enklare om vikblöjan sitter fast när man ska sätta fast byxan.
    Aha.
    Jag trodde att "flikarna" behövde fästas.
    Jag såg en video på youtube om vikningar och sedan att just de fäste ihop flikarna.
    Haha, det är en jäkla tur att ni finns tjejer.
    Utan er hade det varit svettigt! {#lang_emotions_surprised}
  • Kali B
    Nillan77 skrev 2010-04-19 18:42:02 följande:
    man kan fästa ihop vikblöjan utan snappi genom att vika den ena "snibben" in under den andra. Funkar jättebra!
    Jag är en rätt händig kvinna och tror att det klarnar när jag får hem blöjorna.
    Att sitta här och fundera blir ju minst sagt komplicerat... uppenbarligen. {#lang_emotions_foot_in_mouth}
    Men jag är skitglad att jag har er med erfarenhet som gör det betydligt klarare. {#lang_emotions_smile}
  • Kali B
    adagumsan skrev 2010-04-19 19:40:32 följande:
    Ja det är kanon att få ställa sina "dumma" frågor här Jag är också relativt ny vad det gäller tygblöjor. Har en sexmånaders liten kille och änsålänge behövs ingen såndär snappis. Jag bara viker in flärparna i varandra och det funkar fint! Men om han börjar krångla mer än han gör nu så kanske Men det tar jag då.
    Ja, det är verkligen finemang. {#lang_emotions_laughing}
    Draken, min dotter är vild som en furie och näckar sig själv i tid och otid.
    Henne fick jag tipset att använda blöjor med knäppning på, vilket jag absolut ska göra.
    Kardborren skulle åka all världens väg.
    Sedan hon kunde vända sig var det ett elände att få på henne blöjan, det säger det mesta. {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Tygblöjetråden 24