Inlägg från: Made in Taiwan |Visa alla inlägg
  • Made in Taiwan

Tygblöjetråden 24

Angående nappiescovered, vad tycker ni om priserna? 50 x 50 bit för typ 60 kr....

• Made in Taiwan

En halv meter x 150 cm kostar ca 155 kr på nappiescovered. Hos Myllymuksut kostar det ca 100 kr för samma bit.... Så det är ju ganska saftiga priser i så fall! Dessutom måste ju frakten från australien bli dyrare än annars, fast å andra sidan har dom ju så MYCKET fina tyger där.... Inga andra förslag på affärer? USA kanske?

• Made in Taiwan

Har fått hem lite nya blöjor idag, 2 st BG AIO, 2 Blueberry ytterbyxor, 3 st Knicker Nappies pocket utan inlägg, samt lite imse vimse amningsinlägg! :) 

1 300 kr fattigare.... *iiiikk* Men men.... Knicker Nappiesarna var jättefina! Kommer nog att köpa fler, men inte än... Får låta denna räkning "lägga sig" först... hehe.. Annars blir maken tokig.
  • Made in Taiwan

Hmm... men om jag nu har blöjor i starkare färger, röd, brun och petrolblå, dom färgar inte av sig om jag kör den med resten av vittvätten eller om den färgar av sig på fuskmockan?

• Made in Taiwan
    Develina skrev 2010-04-11 08:33:58 följande:
    Hej! Jag skulle behöva lite hjälp. Vi använder tygblöjor till vår son, imse vimses vikblöjor och bambino mio's "cotton nappies" som också är en sorts vikblöja. Nu börjar han växa ur de 3 par blöjbyxor vi har till bambino blöjorna så vi skulle behöva inhandla några nya par i storlek L (istället för M som han har nu). Vi har ju fortfarande imse vimse blöjbyxor i större storlek men dom passar inte lika bra till bambino blöjorna... Nu är problemet att vi tidigare har handlat bambino sakerna på Babyland men dom verkar inte sälja det märket längre. Enda stället jag kan hitta dom till försäljning är via bambino mio's engelska hemsida, och då kostar frakten £20 (det är mer än vad blöjbyxorna kostar...) Är det någon som vet om man fortfarande kan få tag i bambino mio blöjbyxor i Sverige? Jag hittade en blöjbyxa på nätet som kallas "wonder wraps" som tydligen ska passa till olika typer av tygblöjor. Är det någon som har erfarenheter av dem? Nån som vet om dom passar bra ihop med bambinos cotton nappies? Tacksam för tips :)
    Vi har kört bambino mio i Imses blöjbyxor, inga problem. Har det behövts när han har vuxit (och pinkat större mängder) så har vi bara haft ett extra inlägg. 
Svar på tråden Tygblöjetråden 24