Inlägg från: mrs maniac |Visa alla inlägg
  • mrs maniac

Tygblöjetråden 24

jag har oxå hittat hit =)
    har inte skrivit i tråden på ett tag, men vi kör på med tygisar fortfarande!

det enda som funkar nu är aio-blöjor med kardborrstängning, och de med knappar. ska köpa några träningsbyxor med, känns som ett bra läge att potträna lite nu när våren kommer, grabben är 14 månader.

jag använde imsevimses amningsinlägg, hade två par, de blev blöta direkt och var svåra att tvätta och hålla på... jag läckte iofs som ett såll, är det bara lite går det kanske bra. däremot hade jag stora bröstvärmare i ull under graviditeten, det var en riktig höjdare den vintern!

nu väntar vi smått igen i augusti, så då är det bara att packa upp alla små vikisar igen

• mrs maniac

ronjas mamma; tack!

celiine, jag hade oxå hemstickade blöjbyxor, i m&k's ekologiska ullgarn.
    dom slutade aldrig läcka heller, trots ullkur och försök till hoptovning i grenen på byxorna, jag vet inte vad man ska göra för att få dom tät?

kollade hur färdigsydda ullbyxor är gjorda, och hittade superfina dubbelstickade med 'hönsben' från näva ekotextil, www.ekotextil.se, jättebra sida med lite av varje
    tyvärr köpte jag aldrig några, vi bytte till IV´s AIO, så jag kan inte säga hur dom är...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24