Inlägg från: Pytteblå |Visa alla inlägg
  • Pytteblå

Tygblöjetråden 24

Hej!

Jag behöver er hjälp! Jag har testat IV formsydda blöjor i flanell och varit nöjd så jag bestämde mig för att köpa fler. Jag fick möjlighet att köpa ett gäng blöjor och blöjbyxor till ett bra pris. Enligt uppgift skulle det vara IV formsydda i flanell. När blöjorna nu kom med posten så var de i vanlig bomull.

Hur hade ni gjort? Självklart kan jag häva köpet eftersom varan inte stämmer med vad som utlovats. Ni som testat, hur bra är dessa blöjor jämfört med de i flanell?

Alla tips och råd mottages!

• Pytteblå
    Ronjas mamma skrev 2010-03-17 12:32:29 följande:
    Förstår inte helt I.V har bara frotte och flanell i formsydda är det rutvävda vikisar du har fått? Annars kan det vara så att det är flanell formsydda som varit tvättade så många gånger att det liknar och känns som vanlig bomull, det gör nämligen några av mina formsydda flanell men till gengäld suger de kiss som bara den
    Precis vad jag också trodde! Det är inte vikisar utan formsydda. Jag har nu provat dem under dagen och de verkar fungera utmärkt. Jag har jämfört dem med de i flanell och de känns helt annorlunda, de är inte ruggade alls. Jag tänkte att det kanske var någon gammal modell men bara de suger så!
  • Pytteblå

Hej!

Jag är helt ny i tygblöjevärlden. Har precis börjat och använder IV formsydda blöjor till dottern. Nu är jag lite sugen på att sy egna blöjbyxor. Var kan jag hitta bra mönster på blöjbyxor, typ IVs? De blöjbyxor man köper har ju två lager, PUL innerst och något annat ytterst. Måste det vara så? Det finns ju så många PUL-tyger i fina färger och mönster. (Ser redan dottern fara runt på gräsmattan i sommar med en blommig rumpa i vädret framför mig!) Vad är det för skillnad på polyester-PUL och bomulls-PUL?

En sista fråga, är det någon som beställt från Nappies Covered? Erfarenheter?
    www.nappiescovered.com.au/store/Default.asp

Hoppas att någon kan svara på mina frågor, det kommer säkert fler längre fram!

• Pytteblå
    banansmoothie skrev 2010-03-18 14:22:05 följande:
    Jag bor i Sverige men har bekanta i Oz som kan ta med till Sverige. De har ju så fina PUL-tyger!
  • Pytteblå

Är det ingen som kan tipsa om bra mönster på blöjbyxor? Det går säkert att klura ut mha ett par gamla blöjbyxor men det skulle kännas tryggt med ett pappersmönster!

Vad tror ni om att använda gamla formsydda blöjor för att göra AIO?

Svar på tråden Tygblöjetråden 24