• drWho

Tygblöjetråden 24

IVFmamma skrev 2010-03-16 20:15:06 följande:
    Med min dotter så hade jag massor med mjölk, konstant läckte det trots engångsinlägg och det kändes som ett enormt slöseri. Jag ska få några inlägg i flanell av en kompis så jag tänkte väl testa sånna där i ull men det är alltid kul att höra era åsikter..
    Om du läcker mycket är det kanske inte så bra med tvätbara tyvärr, läcker själv rejält och varvar flanellinlägg från IV med engångs. Under dagen räcker de till, men jag får ha med mig extra i handväskan för att byta om det kommit en rejäl skjuts mjölk, och när jag ammar lägger jag i ett extra engångsinlägg eller mjölkuppsamlingskupa från apoteket, för det står de inte pall för. Nattetid blir det oftast engångs, tycker inte de tvättbara räcker hela natten.
    Håller med Blå Myran om att de kan synas genom kläderna, men har ganska kraftig amningsBH så då är det inget problem. Tvätten löser sig iom att jag har tygblöjor, slänger de använda inläggen i dagens blöjtvätt!
  • drWho

Glömde bort att tacka Blå Myran för länken, suverän service! Upptäckte just att tråden gått ut och sökte efter en ny när jag såg gästboksmeddelandet.

• drWho

Någon som använt BG 3.0 pocket på lite större barn? Trivs väldigt bra med dem till min son, men har redan fått ändra till medium-knäppningen (onesize-blöjor) och han är inte ens 3 månader än! Och ganska normalstor, låg exakt på viktkurvan och lite över på längdkurvan när vi var på BVC häromdagen :)
    Känns som att han kommer växa ur blöjan på nolltid, men det ska ju funka hela blöjperioden, eller?

• drWho

Monsterpannkaka: Jag har 19 pocketblöjor och tvättar ca varannan dag, då har jag marginal. Om du vill köpa fler pocketar har jag lite blandade sorter till salu, men bara en av varje då jag ville testa olika varianter!

• drWho
    Salt Groda skrev 2010-04-28 07:04:45 följande:
     Problemet är dock att de läcker. Har 4 olika pockets, och bumgenius är den enda som inte har läckt. De andra swaddlebee, blueberry och happy heiny läcker efter en kissning. Så ska det väl inte vara. Pulen känns blöt på utsidan. Måste man stoppa dem mer då eller är det pulen som är knasig?
    Prova att torktumla blöjorna, det kan täta läckande PUL. (Har jag läst mig till här i tråden, har inte provat själv ännu men litar på allt som sägs här som absolut sanning {#lang_emotions_tongue_out})
Svar på tråden Tygblöjetråden 24