Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
Jag skrev några få inlägg under våren i den förra småbarn med knapp tråden, men följer med jämna mellanrum det ni skriver.
Min ena lilla kille fick knapp för snart två månader sedan. Han äter inte alls själv, men är heller inte så gammal än (8 månader kronologisk, 5,5 månader korrigerat). Har aldrig kunnat äta ett helt mål själv pga lungsjukdom. Men vi ättränar, med varierande resultat.
Jag har funderat lite på en del praktiskt. Tex kläder. Ser i ett inlägg ovan att Queen of Meadow fortfarande använder bodies på sin C. Har du gjort någon "lucka" i plagget eller öppnar du upp i grenen vid varje matningstillfälle?
Ni som har matning under lång tid på natten (Adni tex), vad är sagt om hållbarheten på maten i påsen? Kyler ni något under tiden?
Har ni provat med förtjockad mat för att minska kräkningarna? Enfamil eller Thick & Easy eller något annat? Vad var resultatet? Är det någon av er som ger "vanlig" mat i sonden? När började ni isf med det?
Maten i påsen är hållbar 24h i rumstemperatur (slutet system). Dvs. om man tar mat i portioner från påsen så bör den vara i kylen mellan men vi ger en påse under drygt 10h i sträck och då fungerar det utmärkt i rumstemperatur.
Angående body så hade vi det på E länge men har slutat nu. Dels för att hon är så stor och att det börjar bli klent med bodys i hennes storlek och sedan dels för att det inte hjälpte för hon knäppte upp den själv när hon så ville...
Håller för tillfället på att bli galen på E. Hon ska dra bort all tejp på magen som håller hennes slang på plats och dessutom har hon börjat dra ur slangen några gånger. Blir fullkomligt galen på henne! Hjälper inte att prata med henne om det för hon vet att när hon är sur och vill göra oss arg så är det väldigt effektivt. Jag vet att man inte ska ge reaktion när hon gör så eftersom det är det hon är ute efter, men hur lätt är det på en skala? Jag blir så arg så att jag kokar när man för sjuttioelfte gången tejpar om. Fick bara lov att skriva av mig lite.