mjuik skrev 2011-10-18 11:35:12 följande:
Går hon upp i vikt som hon ska?
Nexium funkade inte alls för oss, det hade ingen effekt alls. Nu har vi zantac och det hjälper väldigt bra faktiskt. Kräkningarna har gått från kaskader två gånger i timmen till någon per dag. Hur länge har ni haft nexium?
Hur mycket säger dietisten att hon ska få i sig varje dag?
Har du testat att ställa fram en tallrik med puré eller liknande som hon får leka och gegga med själv? Så att hon förstår att mat inte är farligt. Om jag kastadkräktes när jag åt skulle jag vara livrädd för mat. Min dotter har varit det, hon fick inte panik som du beskriver men hon försökte fly när det kom en sked eller flaska. Nu har hon lärt sig att det inte är farligt och att hon inte måste om hon inte vill.
nej hon går inte upp knappt upp i vikt.på 1mån är det max 120-200g.hon har en egen gjord kurva långt under
prematur kurvan:( hon hade nexium från dec till april men jag såg ingen som helst förbättring och nu vill dom testa igen men jag vill inte bara stoppa i henne mediciner hela tiden,utan jag vill ha en riktig utredning...blir så
frustrerad och lessen:( det som är sagt är gröt 2 ggr om dagen och sen minst 3 flaskor välling..isabell får alltid en egen sked som jag lägger maten på och sen har hon även fått leka med både gröt och vanlig
mat.gröten går bra med med maten blir det panik med till och med om hon känner på den kollar hon med en
obehags min på mej.sen bara den kommer i närheten av munnen så ruggar hon till och när den hamnar i munnen infinner sig den där paniken och hon kvälver och kaskad kräks..hennes dietist har fått sett hur hon reagerar med maten och inte ens hn kunde förklara varför hon gör så...det är så otroligt jobbigt att dom intr gör något fast dom vet att hon inte får rätt näring i sig att hon inte går upp i vikt som hon ska..vill bara att mitt allt ska kunna äta och få lite fett på sin kropp..ursäkta jag blir bara så upprörd som mamma.