Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
tummeliten skrev 2011-10-18 01:20:32 följande:
dom har inte nämnt ett ord om en knapp.vi tillhör falu lassarett i dalarn.jag blir så matt på att dom inte gör något utan det ska bara ger mediciner som nexium.usch..hon äter välling 3ggr om dagen ca 150ml(om jag har tur) samt en portion gröt delat på 2 måltider
samt några majsbågar.ja precis hon har konstanterad mjölk allergi.hon hade sond i nästan 5mån från hon föddes tills vi åkte hem.plus några veckor innan hon blev opererad för ljumsk bråck..hon har alltid haft problem med maten.när hon var nästan 2mån fick hon bli kopplad till en sond maskin för det funkade inte att sonda henne med spruta för hand för dom kaskad kräktes hon så du inte ens såg hennes ansikte..hon var länge i svält tillstånd på neo och dom tvingade i henne mat men hon bara kräktes..
Nexium funkade inte alls för oss, det hade ingen effekt alls. Nu har vi zantac och det hjälper väldigt bra faktiskt. Kräkningarna har gått från kaskader två gånger i timmen till någon per dag. Hur länge har ni haft nexium?
Hur mycket säger dietisten att hon ska få i sig varje dag?
Har du testat att ställa fram en tallrik med puré eller liknande som hon får leka och gegga med själv? Så att hon förstår att mat inte är farligt. Om jag kastadkräktes när jag åt skulle jag vara livrädd för mat. Min dotter har varit det, hon fick inte panik som du beskriver men hon försökte fly när det kom en sked eller flaska. Nu har hon lärt sig att det inte är farligt och att hon inte måste om hon inte vill.