Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Tack Queen för ditt meddelande... och trots att du inte bifogade länken hittade jag tråden ändå.

Vad roligt att läsa om era utvecklande barn! Små små saker som värmer mammahjärtat.
    Här är väl allt som förut, ingen vidare framgång med varken mat eller kommunkation eller något annat heller för den delen. Var hos läkaren i förra veckan och utredningen ska fortgå, muskelbiopsi och nåt kromosomprov ska tas. Hörseltest, ögon och lungläkare. Ja... vi har ju att göra om man säger så. 
    I morse fick plötsligt lilleman över 40 graders feber och jag försöker nu fånga kräkor...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Måste bara dela med mig av min glädje! Nu är remiss till barnkirurg ivägskickad och simon kommer få sin knapp senare i vår!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Tack snälla ni! {#lang_emotions_flower}

Vet inte hur detta kommer sig egentligen, var ju på läkarbesök för ett par veckor sedan och vi diskuterade ju knapp och jag antar att han äntligen förstod situationen och att vi menade allvar. Nä, jag har ingen aning egentligen...blev väldigt överraskad när vi fick brevet.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Emmy: Jag måste nog säga tvärtom, sonden är egentligen inte till besvär alls på det viset. Klart han är söndertrasad i ansiktet av all tejp, och han ser ju så mycket sjukare ut än vad han är och det är jobbigt att alla tittar, viskar, pekar osv. Men för S är sonden en del av honom och det är nästan lite lustigt att se hur försiktig han är med den och hur han skyddar den. Ska bli intressant att se hur just det blir med en knapp.

Ang. din andra fråga så har ju S autism och han har en perceptionsstörning. Det är ju inte detsamma som taktil överkänslighet men det gör att han exempelvis upplever mat och dess konstistens annorlunda än oss normalstörda. Han är även överkänslig i delar av munnen. Han upplever även känsel på kroppen helt annorlunda, han hatar lätta beröringar, kramar, strykningar. Allt ska göras hårt annars kryper det i kroppen på honom. Han gillar inte kläder som sitter löst och pösigt, de ska sitta tight kring handleder och fotleder men måste vara mjuka osv. Likaså har han ingen uppfattning om värme och kyla, skulle gladeligen gå ut i blöja nu när det var som kallast. Reagerar inte direkt på smärta heller. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Queen: Åh, 1-2 mål är ju massor! Vilken duktig kille!

Klara: Inte konstigt att damen väljer choklad, det som är så gott! Jag hade gjort likadant.
    S äter lite chips och lite knäckebröd när han är frisk och kry, annars kräks han bara han tittar på mat. Men det lilla han äter verkar han gilla och det är fantastiskt att se honom äta helt utan "tvång" (tvång är fel ord,, men ni förstår vad jag menar). 
    Om två veckor ska vi på besök hos barnkirurgen. Det närmar sig! 
    Någon som kan berätta vad som händer efter det? Jag är såklart ivrig att få det överstökat...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Hej på er! Roligt att läsa om alla små och stora framsteg! 

Queen: Lille C är ju fantastiskt duktig, burgare och pommes är inte fy skam inte! 
    Här är allt som det brukar, dagarna ägnar vi åt träning. Just nu introducerar vi bildschema för lilleman, det verkar fungera bättre än bra. 
    Vi har bråkat enormt med kommunen ang dagis, efter att jag kontaktat förskolenämnden och hotat med skolinspektion och media så ser det nu ut som att han ska börja i augusti och han får en alldeles egen resurs. 
    Vad gäller maten så äter han något chips, någon sked kaffe, en bit knäckebröd och suger lite på en och annan mjukmacka, gnager lite på frysta köttbullar.
    Även om det sakta men säkert går framåt (nåja, man får ju börja om på ruta ett igen vid varje infektion) så är det på torsdag dags för operation. Hurra!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

I torsdags opererades alltså lilleman, allt gick jättebra. Åkte hem redan efter ett dygn, han var pigg och fick behålla maten. 
    Men så igår natt när han fick nattmålet så såg sambon att det var alldeles svullet och rött. Blev en tur in till sjukhuset igår igen, konstaterad infektion i det lilla snittet, så han fick antibiotika. Idag har rodnaden gått ner lite men upplever att det läcker en del direkt efter mat. 
    Just läckaget känns direkt otrevligt, någon som vet som kan vara fel? Har ringt in till sjukan igen så får vi se vad de säger, om det är något som har med infektionen att göra eller om det är så att det är något knas med knappen. Ballongen var bara fylld med 3 ml vatten, känns ganska lite?

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Klara 80 skrev 2010-06-08 16:24:39 följande:
    Så skönt att operationen är över!!! Tråkigt med infektionen, det fick min flicka också efteråt, inget vidare! Jag tycker det låter lite med endast 3 ml i kuffen, vi har 5 mil i kuffen. Hade också lite problem med att det läckte lite vid sidan tidigare och då tipsade knappsköterskan om att vi kunde kuffa med 6 ml i stället, så det låter ju som om ni skulle kunna öka mängden för att se om det blir bättre!
    Ja, superduperskönt! Vad fantastiskt enkelt det är att mata i knappen...
    Infektion är verkligen urk, det kladdar och det ser ut att göra så ont. Nu har vi klarat av första dygnet med antibiotika, vet inte om jag tycker det ser så mycket bättre ut. Hur lång tid brukar det ta innan det blir bra? 
    Tycker också 3 ml låter lite lite, men knappen sitter så hårt åt mot huden nu för att det är så svullet så jag vågar inte fylla på den mer heller om det skulle strama ännu mer. Får kanske vänta till infektionen och svullnaden lagt sig och se om det fortsätter läcka, då får jag nog fylla den lite till.  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Hej hopp! Infektionen har lagt sig, det läcker inte speciellt mycket... jo, lite, men det beror på att själva hålet inte läkt ännu tydligen (kollat med ssk). Så, det funkar bara finfint här, jag är så glad för knappen! Queen: Grattis till resurs! mpr... jadu, lilleman blev tvärdålig efter 10 dagar och var sen dålig i två veckor.

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Rose Bay Willow skrev 2010-06-15 12:18:21 följande:
    Tack!!
    Men oj, dålig i två veckor!!! Här har det varit ännu en sömnlös natt och han är snuvig-andas ganska snabbt och ytligt. När han är vaken är han pigg som en ekorre!
    Är det inte bättre imorgon blir det doktorn. Har dessutom en svullnad i ena ljumskvecket som nästan ser ut som bråck, men som vi hoppas är en svullen lymfa. Ngn som varit med om liknande? Den verkar öm och han gråter när man rör vid den...
    Japp, hög hög feber och kräkningar fick han. Nu är det ju ett tag sedan men sen dess vill jag inte vaccinera honom... 

Har ingen erfarenhet av varken det ena eller det andra på barn, jag själv får dock svullna lymfkörtlar lite här och var så fort jag blir förkyld. De gör rätt ont ibland. Ljumskbråck hade jag när jag var gravid (haha, säg vad jag inte hade då) men det var inte ömt på det viset utan yttrade sig mest som en knöl som kom och gick och som var i vägen. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!