Inlägg från: DenNamnbitne |Visa alla inlägg
  • DenNamnbitne

Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?

HaltaLotta skrev 2010-03-18 22:48:49 följande:
    Jag gillar Ingeborg
    Vad roligt att du gör det{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Ninso skrev 2010-03-19 10:09:28 följande:
    Jag velade mellan Gillian och Norna, men röstade till slut på Norna. Gillian kan vara svårare att uttala för en svennebanan. ;-P
    Ja Norna är fint!{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Trollet Ludenben skrev 2010-03-19 10:11:03 följande:
    Ledsen ts, de var fruktansvärda allihop
    kanhända kanhända, vi får se om du gillar min nästa lista{#lang_emotions_wink}
  • DenNamnbitne
    Trollet Ludenben skrev 2010-03-19 15:58:22 följande:
    haha det får vi allt se
    Då får jag allt gnugga namngeniknölarna riktigt ordentligt
  • DenNamnbitne
    Sacajawea skrev 2010-03-19 17:14:50 följande:
    Tycker att Arla är ett vackert namn
    Vad roligt att du tycker det{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Loup Garou skrev 2010-03-20 15:38:18 följande:
    Jag velade mellan Gillian och Norna, men röstade till slut på Norna. Tyckte vissa av de andra var riktigt riktigt fula eller som någon säger fruktansvärda.
    Tack för svar! Jag tycker inte att något av namnen är fruktansvärda men klart rätt så originella och ålderdomliga. Jag tycker de är roliga och fina. Men å andra sidan tycker ju jag att vissa nya namn är lite osmakliga- om än inte fula.
    Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • DenNamnbitne

Sista omröstningsdagen. Jag hoppas att Eufrosyna får en röst till och att Götilda för 7 röster till, d¨blir jag glad!

• DenNamnbitne
    DenNamnbitne skrev 2010-03-22 11:24:03 följande:
    Sista omröstningsdagen. Jag hoppas att Eufrosyna får en röst till och att Götilda för 7 röster till, d¨blir jag glad!
    34 minuter kvar
  • DenNamnbitne

Hej och tack för alla röster{#lang_emotions_tomte}

Det verkar som att några av namnen gick hem i alla fall och alla namn fick ju röster, till och med Griselda. Ottiliana fick 42 röster, kul på ett sånt ovanligt namn- 13 bärare idag, cirka 80 1973 och 656 år 1890. Norna och Duva vann och de är ganska originella och fina på ett lite nytt sätt känns det som. Arla och Jarla fick också en hel del röster. Arla tappar lite av sin charm pga mejeriet tyvärr. Ingeborg fick rätt många röster, det är ett tjusigt namn som säkert kommer tillbaka snart. Gillian stack väl ut lite, jag ville ha med några utrikiska namn också. Eulalia, Gustava, Rosamunda och Eufrosyna fick inte så många röster, men det är kul att uppmärksamma dem. Jag älskar själv namnet Götilda och är glad att det namnet fick 3 röster. Jag återkommer säkert med liknande grejer{#lang_emotions_wink}

Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • DenNamnbitne
    Eleni skrev 2010-03-23 00:15:26 följande:
    Ingeborg tycker jag om, röstningen är j avslutad så jag hann inte. Dessutom gillar jag Botilda, som också är gammalt..
    Jag gillar också Botilda, det hade kunnat stå med här{#lang_emotions_smile}
  • DenNamnbitne

Härligt att se många andra gilla Ottiliana! Det är verkligen urtypen av ett 1800-talsnamn, tja eller kanske ännu mer 1700-tal. Långa och ståtliga namn var den tidens melodi. Gustaviana är ju ett liknande namn.

Och vad många röster vi fick på den tiden! Var är alla människor nuförtiden?

Svar på tråden Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?