Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?
![{#lang_emotions_tomte} {#lang_emotions_tomte}](https://www.familjeliv.se/lib/tiny_mce3/plugins/emotions/img/smiley-tomte.gif)
Fortsätt gärna diskutera
Fortsätt gärna diskutera!
Fortsätt gärna rösta. Imorgon är sista dagen!
Sista omröstningsdagen. Jag hoppas att Eufrosyna får en röst till och att Götilda för 7 röster till, d¨blir jag glad!
7 minuter kvar
Hej och tack för alla röster
Det verkar som att några av namnen gick hem i alla fall och alla namn fick ju röster, till och med Griselda. Ottiliana fick 42 röster, kul på ett sånt ovanligt namn- 13 bärare idag, cirka 80 1973 och 656 år 1890. Norna och Duva vann och de är ganska originella och fina på ett lite nytt sätt känns det som. Arla och Jarla fick också en hel del röster. Arla tappar lite av sin charm pga mejeriet tyvärr. Ingeborg fick rätt många röster, det är ett tjusigt namn som säkert kommer tillbaka snart. Gillian stack väl ut lite, jag ville ha med några utrikiska namn också. Eulalia, Gustava, Rosamunda och Eufrosyna fick inte så många röster, men det är kul att uppmärksamma dem. Jag älskar själv namnet Götilda och är glad att det namnet fick 3 röster. Jag återkommer säkert med liknande grejer
Härligt att se många andra gilla Ottiliana! Det är verkligen urtypen av ett 1800-talsnamn, tja eller kanske ännu mer 1700-tal. Långa och ståtliga namn var den tidens melodi. Gustaviana är ju ett liknande namn.
Och vad många röster vi fick på den tiden! Var är alla människor nuförtiden?