Inlägg från: DenNamnbitne |Visa alla inlägg
  • DenNamnbitne

Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?

Hjärtefröjd skrev 2010-03-15 22:13:40 följande:
    Röstade på Norna, men tyckte alla var rätt fula namn.
    Jaha, jag namnen är ju minst sagt speciella, inte något för alla med andra ord{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Rose Bay Willow skrev 2010-03-15 22:14:00 följande:
    Duva är vackert! Vi brukar kalla vår dotter (nu 20) för Griselda när hon gjort något riktigt dumt eller knasigt! Det har vi gjort den hon var ganska liten och hon tar inte illa upp. Det är namnet på en av huvudpersonerna i Monty Pythons film "Jabberwocky" (Stackars Dennis -svensk översättning!!!)....
    Vad kul att du gillade Duva{#lang_emotions_tomte} Och Griselda känns ju lite omöjligt kanske....
  • DenNamnbitne
    Klangskan skrev 2010-03-15 22:30:32 följande:
    Röstade på Gillian. Gillar Norna men gick bort då jag bor i skåne och uttalat på skånska är det INTE fint....men utan det skånska R:n är det finare!
    Jag har hört många som ratar r-namn på grund av vistelse i Skåne. Det verkar vara ett litet problem det där.
    Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • DenNamnbitne
    LyckligtSlut skrev 2010-03-15 23:07:05 följande:
    Gillian och Norna är okej. Griselda heter häxan i Banjo-spelen och Gudmodern i kokainkrigen i 70-talets Miami är som många vet Griselda Blanco (som f ö döpte SIN son till Michael Corleone, men så blev han ju mördad också):)
    Det där om Griselda visste jag inte, spännande....men hua
  • DenNamnbitne
    LyckligtSlut skrev 2010-03-15 23:08:10 följande:
    Ingeborg är ju okej, men en man jag känner tycker det är pinsamt att presentera sin fru som heter så...
    Ja, det kanske inte är ett så vanligt namn i den vuxna generationen kanske men fint på barn tycker jag{#lang_emotions_tomte}.
  • DenNamnbitne

Tio av tretton namn med över 10 röster. Det är inte dåligt. Vi får se om Eufrosyna, Götilda och Griselda också lyckas med det{#lang_emotions_tomte}

• DenNamnbitne
    LyckligtSlut skrev 2010-03-15 23:14:11 följande:
    Ja, hon var ledare för kokainkrigen och vek inte ens för att döda småbarn, så det var/är ingen kvinna att döpa sina barn efter! Ganska fascinerande men hemskt!
    Nej, det var verkligen ingen trevlig association. Jag tycker dock inte att någon äger ett namn på det viset.
  • DenNamnbitne
    LyckligtSlut skrev 2010-03-15 23:48:56 följande:
    Nej då, det gör man väl inte, men det var henne jag tänkte på! På samma sätt som Eulalia för mig är Åsa-Nisses hustru:)
    Nej visst! Men Åsa-Nisse associationen är väl bara trevlig?{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    siamusen skrev 2010-03-16 00:18:39 följande:
    Saknar Eugenia pa din lista förresten aprapa Eu-namn.
    Ja, det är också fint! Jag tycker att Eufemia är fint också{#lang_emotions_tomte}
  • DenNamnbitne
    Wild And Crazy skrev 2010-03-16 01:03:15 följande:
    Jag röstade på Duva. Mycket fint
    Kul att du tycker det{#lang_emotions_tomte}
Svar på tråden Vilket av dessa fina udda/speciella/ovanliga flicknamn är finast tycker du?