Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

Tips på romantiska böcker?

ett riktigt hett tips är verkligen harlequin-böckerna...   de är dessutom oftast lättlästa på så vis att man läser dem ganska snabbt... men man kan även bryta lätt om man behöver o det kan vara en fördel...

• CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 12:59:35 följande:
    haha ja det blir ju så lätt att man sitter i flera timmar annars
    japp... men en harlequinbok kan du läsa ut på några timmar... beroende på hur snabbt du läser visserligen... men jag brukar tycka såna är bra då man lätt kan lägga ifrån sig dem o börja igen senare när man har tid... istället för att man mååååste läsa till punkt eller till sidans slut eller läsa klart kapitlet eller helst hela boken...
  • CuteElliz
    Marlean skrev 2010-03-15 13:25:03 följande:
    Fast harlequin är väl knappast vardagsromantik, eller? Har läst hur många som helst och jag ser inte det som vardags...
    nja... eller det beror lite på... det finns de som faktiskt är lite mer vardagsromantik... men de är sällsynta... men de är bra att läsa för det är lätt att ändå lägga ifrån sig dem...
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 13:37:33 följande:
    Jag kollade upp det nu och det var lite gammaldags, men ändå helt okej tyckte jag Ska definitivt beställa från Danielle iaf!
    beroende på hur mycket romantik vs sex du vill ha i böckerna så finns det olika varianter...   passion o lust är de som innehåller romantik men är mer sex i... romantik är mer romantiska o mindre sex...
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 13:58:59 följande:
    Vänta här nu, vilken innehöll vad? haha jag hängde inte riktigt med i svängarna
    haha... passion o lust = mycket sex o alltid hett sådant... mycket romantik också, men det är mer sex över lag i de böckerna...
    romantik = mycket romantik, mindre sex...
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 17:56:11 följande:
    Aha, det var så du menade I kategorer liksom. Jag trodde det var specifika böcker du pratade om först haha
    nej... harlequin är uppdelade i olika kategorier...
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 22:25:29 följande:
    Jaså, är det så det fungerar? Jag tittade bara på en hemsida där alla böckerna fanns i en enda hög  men om du skulle säga dina två absoluta favoritböcker ur harlequin, vilka skulle det då vara?
    oj... titlar eller kategorier...?? haha... för titlar... ja, det beror helt o hållet på vilket humör jag är på vad jag känner för...

men kategorier är definitivt passion/lust (kommer inte ihåg om båda finns fortfarande eller inte) o romantik...
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 22:43:13 följande:
    Vilken är din favorit inom passion då? Och vad handlar den om?
    men gud... jag kommer ärligt talat inte ihåg om jag verkligen har ngn riktig favorit inom passion eller romantik... haha... har läst så många så jag har ingen större koll på dem tyvärr... {#lang_emotions_embarassed}  har en hel hög med såna böcker här hemma dessutom... men nu har jag inte läst några på länge... men det har att göra med att de jag har har jag läst ett par ggr så nu är det bara trist att läsa dem... har lite för bra minne för att kunna läsa dem flera ggr... =/

men de flesta kan man läsa ett par ggr... men man kanske ska låta det gå ett bra tag emellan om man är som jag o minns ganska bra vad man läst... {#lang_emotions_embarassed}
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 22:52:03 följande:
    oki! nåt ska jag nog hitta
    jodå... det ska du nog kunna lösa...
Svar på tråden Tips på romantiska böcker?