• snusmumriken2

Vi som älskar Villervalla- del 8!

Vi som älskar Villervalla - del 8

Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

{#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

TIDIGARE TRÅD

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

BILDTRÅD

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

Storleksguide:

Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • finelinan

Vad tycker ni om de nya julkläderna då?

Själv var det inget för mig som har en pojke. Hade jag haft en tjej kanske jag köpt en hängsleklänning.

Tröjorna tyckte jag var lite pyjamasaktiga, så när det blir rea kanske jag köper den svarta tröjan och tillhörande tightsen och använder som pyjamas. =)  

• h80
    finelinan skrev 2011-10-26 20:57:25 följande:

Själv var det inget för mig som har en pojke. Hade jag haft en tjej kanske jag köpt en hängsleklänning.

Tröjorna tyckte jag var lite pyjamasaktiga, så när det blir rea kanske jag köper den svarta tröjan och tillhörande tightsen och använder som pyjamas. =)  
    underbara Glad har gjort en liten beställning. Vita tröjan med stjärnon, vitrandiga strumpbyxor o röd hängsleklänning till 1½-åringen o den svarta klänningen med stjärnor o röda strumpbyxor till 3-åringen
  • cloudberry79
    finelinan skrev 2011-10-26 20:57:25 följande:

Black star tyckte jag var jättesnygg, passar nog tokbra ihop med de röda (vanliga) byxorna. Anar att jag kanske ska smita in i butik och känna lite..
    If you love me - please don't feed me!
  • Thegran
    cloudberry79 skrev 2011-10-26 21:16:35 följande:
    Black star tyckte jag var jättesnygg, passar nog tokbra ihop med de röda (vanliga) byxorna. Anar att jag kanske ska smita in i butik och känna lite..
    håller med, jättesnygga!

kan du kika om de passar de vanliga röda byxorna och inte bara dark red från nya kollektionen om du ska in i butik? :)
  • sarsparis

Hur är klänningen med i velor och dragsko midjan i storlek? Har en 4 mån som är stor, hon har 74 i kläder, en del 80 i vissa bodysar. Funderar på om 80 blir för tog på stort.....

• finelinan

Ja, smaken är som baken! Tur är det...=)

Jag hade nog kunnat tänka mig den svarta stjärnklänningen till en flicka... Men nu har jag ju en pojke så...  

• Griffelfot
    cilla67 skrev 2011-10-27 11:19:01 följande:
    Svar ja!
    Är jackorna nåt o ha? Har ingen butik nära så det blir webshop o då känns det kul med lite åsikter innan
    ♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
  • Griffelfot
    Griffelfot skrev 2011-10-27 19:36:44 följande:
    Är jackorna nåt o ha? Har ingen butik nära så det blir webshop o då känns det kul med lite åsikter innan
    Hur är de i storlek?
    ♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!