• mysungarna

Hemma med större barn i stockholm. Tips på vart man kan gå ?

Vi är relativt nyinflyttade i stockholm ( eller rättare sagt vi har bott snart ett år här) Lillebror & storasyster på 2 & 5 är hemma. Men det känns som om vi inte hittar någonstans att gå & träffa andra barn i "rätt" ålder. är mest ute efter att träffa barn i stora systers ålder. Vi brukar åka till kulturhuset & vattenhuset i stan men det är också det enda.
    Så vart finns alla större barn? kan tilläggas att vi bor i älvsjö

Skulle bli jätte glad för tips

• Svar på tråden Hemma med större barn i stockholm. Tips på vart man kan gå ?
  • Lokita

Hej!

mitt tips var just kulturhuset!

Jag är hemma mamma med min 2 åriga son. Vi har varit på Kulturhuset några gånger men annars vet jag inte riktigt vart man ska gå. Vi har varit i några elkparker i stan, mest på söder. Där finns ju barn i alla åldrar som kommer från olika förskolor och leker där.
    Men annars är det lite svårt att komma på vart man ska hitta barn i samma ålder i en storstad...
    kanske får gå med inån danskurs, målarkurs eller liknande. Fins lite sånt i Sickla på diselverkstaden. Googla det och se vad som passar er!

• 071001

Vad är vattenhuset undrar jag som stockholmare?
    Kulturhuset tycker jag är bra. Humlegården har en fin lekpark även Vasaparken är poppis.

• mysungarna
    Lokita skrev 2010-03-12 11:21:58 följande:
    Hej!mitt tips var just kulturhuset!Jag är hemma mamma med min 2 åriga son. Vi har varit på Kulturhuset några gånger men annars vet jag inte riktigt vart man ska gå. Vi har varit i några elkparker i stan, mest på söder. Där finns ju barn i alla åldrar som kommer från olika förskolor och leker där.Men annars är det lite svårt att komma på vart man ska hitta barn i samma ålder i en storstad...kanske får gå med inån danskurs, målarkurs eller liknande. Fins lite sånt i Sickla på diselverkstaden. Googla det och se vad som passar er!
    tack för tipset, ska genast kila in och kolla, tycker med det är svårt att hitta rätt. Någonstans så finns det säkert barn i hennes ålder som är hemma men det är svårt.
    071001 skrev 2010-03-12 11:26:15 följande:
    Vad är vattenhuset undrar jag som stockholmare?Kulturhuset tycker jag är bra. Humlegården har en fin lekpark även Vasaparken är poppis.
    jag som vart snabb på tangenten där {#lang_emotions_tongue_out} vattenmuset menade jag
    http://www.aquaria.se/swe/start.html
  • Sandie12

Hej vill också ha tips, har en drygt treårig son som jag är hemma med o vill hitta roliga ställen med barn i åldern 2,5-5 år, verkar lite svårt trots att det är Sveriges huvudstad! :)

Fashion baby 2007- baby got style!
  • mysungarna
    Sandie12 skrev 2010-03-18 12:53:43 följande:
    Hej vill också ha tips, har en drygt treårig son som jag är hemma med o vill hitta roliga ställen med barn i åldern 2,5-5 år, verkar lite svårt trots att det är Sveriges huvudstad! :)
    Vad roligt med flera:) Vart bor ni? vi bor i östberga.
  • Anne69

Ett fint utflyktsmål är Fjärilshuset. Och så kan man förstås köpa årskort på Junibacken och Skansen!

• Sandie12

mysungarna, vi bor i Tyresö. :) Ja junibacken borde man ju ta sig till snart igen det är ju skoj där :)

• mysungarna
    Sandie12 skrev 2010-03-22 09:38:20 följande:
    mysungarna, vi bor i Tyresö. :) Ja junibacken borde man ju ta sig till snart igen det är ju skoj där :)
    aa där bodde vi innan då vi bodde en kortis i sthlm....vi har faktiskt aldrig varit på junibacken...men i sommar ska vi verkligen upptäcka sthlm
  • Sandie12

Mysungarna;: Aha var i Tyresö bodde ni då? :) Ja Junibacken är skitkul har varit där en gång bara med vår sons kusiner, roligare att gå med någon annan familj. :)
    I dag var vi på ett litet lekland i Nacka, det var trevligt men mest för att min vän o hennes två barn var med haha! Annars var det bara två andra barn där lixom... Lite lite. :)

• Storis

Här i Salem är det faktiskt större barn på öf, kyrkis för här får man bara ha storasyskon femtontimmars. Så för min son på3,5 som är hemma så finns det större barn även om de inte är hemma på heltid. Salem ligger strax utanför Sthlm. När mina nu större barn var små bodde vi i Stockholm och jag kam tipsa om spårvägsmuseet roligt och relativt billigt, i sv kyrkan Enskede- Årsta så hade de en föräldrabarngrupp som man anmälde sig till som var en gång i veckan. Dit kom även lite större barn. Barnsång, sagoläsning på bibliotek? Vi är ett tynande släkte med större barn hemma. Vi får peppavaeandra.

• mysungarna
    Sandie12 skrev 2010-03-22 16:36:31 följande:
    Mysungarna;: Aha var i Tyresö bodde ni då? :) Ja Junibacken är skitkul har varit där en gång bara med vår sons kusiner, roligare att gå med någon annan familj. :) I dag var vi på ett litet lekland i Nacka, det var trevligt men mest för att min vän o hennes två barn var med haha! Annars var det bara två andra barn där lixom... Lite lite. :)
    Åååå  jag vad var namnet nu då *hm* vi bodde en bit ifrån centrum vid en ica butik {#lang_emotions_wink} Det var bara 4 månader ca. Kan tänka mig det. aaa lekland det låter roligt. Jag är en sån fegis på att åka långt {#lang_emotions_embarassed} Men har lovat att jag ska bli bättre på det. Ska tydligen finnas något lekkland här på denna sidan med.
  • Sandie12

Aha låter som Bollmora hållet, det är rätt långt från oss.
    Jasså varför vill du inte åka långt? Jag tycker det är lätt att hitta i Sthlm fastän jag är från urskogen i Norrland. Går bra kommunalt med för min son älskar tåg o bussar haha!

• mysungarna
    Sandie12 skrev 2010-03-24 08:59:03 följande:
    Aha låter som Bollmora hållet, det är rätt långt från oss. Jasså varför vill du inte åka långt? Jag tycker det är lätt att hitta i Sthlm fastän jag är från urskogen i Norrland. Går bra kommunalt med för min son älskar tåg o bussar haha!
    det är nog bara jag som är lite fegis {#lang_emotions_embarassed} Fast i nu på våren tänkte jag vi skulle ta tag i det problemet. {#lang_emotions_dreamer}
    Storis skrev 2010-03-24 07:10:19 följande:
    Här i Salem är det faktiskt större barn på öf, kyrkis för här får man bara ha storasyskon femtontimmars. Så för min son på3,5 som är hemma så finns det större barn även om de inte är hemma på heltid. Salem ligger strax utanför Sthlm. När mina nu större barn var små bodde vi i Stockholm och jag kam tipsa om spårvägsmuseet roligt och relativt billigt, i sv kyrkan Enskede- Årsta så hade de en föräldrabarngrupp som man anmälde sig till som var en gång i veckan. Dit kom även lite större barn. Barnsång, sagoläsning på bibliotek? Vi är ett tynande släkte med större barn hemma. Vi får peppavaeandra.
    Vad roligt med större barn, vi ska prova ÖF här i området med nu tänkte vi. Såg på kyrkans hemsida att dom hade den gruppen har försökt ringa dit men lyckas missa dom alltid. Jo vi är verkligen ett tynande släkte. Jag saknar att ha vänner med samma värderingar, ibland är det tufft och ha barnen hemma och plugga samtidigt men min stora tjej älskar att vara hemma med mig och lillebror och busa. Det kommer en tid för allvar och måsten för eller senare. Bäst och njuta så länge det går.
  • Sandie12

Ja vi har ett kyrkis här med men jag e inte ngn kyrklig person direkt så vetti17 hehe!

Svar på tråden Hemma med större barn i stockholm. Tips på vart man kan gå ?